مدیرعامل آبفا: کیفیت آب شرب کرمانشاه مطابق با استاندارد جهانی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: کیفیت آب شرب کرمانشاه دارای استاندارد جهانی و استاندارد ۱۰۵۳ سازمان ملی استاندارد است.

«رضا داودی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در راستای بهبود سطح کیفی آب، شرکت آب و فاضلاب استان موفق به اخذ گواهینامه برنامه بین‌الملل ایمنی آب (wsp) برای پنج شهر و سه مجتمع روستایی شد که در مجموع ۷۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: این شرکت در راستای اجرای بند هفتم سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب مصوبه هیات وزیران و براساس خوداظهاری کمیته فنی آب استان‌ کرمانشاه، پس از انجام ممیزی و راستی‌آزمایی توسط کمیته راهبری کشوری برنامه ایمنی آب، موفق به کسب گواهینامه استاندارد جهانی و استاندارد ۱۰۵۳ سازمان ملی استاندارد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز این شرکت است، تصریح کرد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان به لحاظ کیفی، آب را با بهترین کیفیت توزیع می‌کند.

به گفته داودی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شرکت اب و فاضلاب استان کرمانشاه که از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌های سطح کشور است، یک تیم به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و کنترل کیفیت آب هستند و دانشگاه علوم پزشکی نیز همواره کیفیت آب توزیع شده در سطح استان را رصد می‌کند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه افزون بر ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha