تلاش‌های شهید جمهور در گره‌گشایی از مشکلات صنعت ماندگار است

اراک - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: تلاش‌های شهید جمهور در گره‌گشایی از مشکلات صنعت، غیرقابل انکار و برای همیشه ماندگار است.

سید مهدی فرحی عصر چهارشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از شرکت آذرآب اراک، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: شهید رئیسی، خدمتگذار صادقی بود که همه تلاش خود در راستای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت مانند سایر بخش‌ها به کار گرفت.

وی بیان کرد: ایشان با تلاش شبانه‌روزی بسیاری از گره‌های صنعتی را باز و واحدهای تعطیل را زنده کرد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: شهید جمهور همیشه به وزرا و معاونین تاکید داشتند که صنایع باید روی پا باشند.

فرحی عنوان کرد: در چندماه اخیر خیزش بزرگی در راه‌اندازی صنایع و روند روبه رشدی در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه، نمی‌گوییم هیچ صنعتی غیرتعطیلی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: اما صنایعی که در کشور فعالیت داشتند در دولت سیزدهم زنده‌تر و سرحال‌تر شدند، بهره‌وری و خروجی آنها بیشتر شد و خیلی از واحدهای تعطیل و رو به تعطیل از جمله هپکو و آذرآب با جهش اساسی همراه شدند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: آذرآب صنعتی که روبه تعطیلی بود و شرایط تاسف‌باری داشت، امروز بوی شادابی و سرزندگی می‌دهد و حتی نیرو هم جذب می‌کند.

فرحی عنوان کرد: صنعتی که به دنبال تعطیل کردن و آزاد کردن نیروهای خود بود، الان به قراردادهای خوبی رسیده و پیام برای بیرون از مجموعه هم دارد.

وی گفت: در مجموع هر آنچه روی زمین مانده بود در دولت سیزدهم بلند شد و این روند ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت صنایع آذرآب اراک بعد از واگذاری به بخش خصوصی براساس اصل ۴۴ قانون اساسی با تنگناها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم ‌کرد و با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش شهید جمهور فصل جدیدی از تولید در این واحد مادر تخصصی باز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha