تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

شهرکرد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم شده است و در همین راستا رعایت اصل بی‌طرفی و عمل به قانون در راس برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: ستاد انتخابات استان روز پنجم خرداد و با ابلاغ ستاد انتخابات کشور در استان آغاز به کار کرد و جلسات ستاد به صورت مستمر و موثر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ۲۹ هیات اجرایی در استان، تصریح کرد: ۱۲ هیات اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیات در بخش‌های استان تشکیل شده که در مجموع با احتساب اعضای حقیقی و حقوقی، ۳۷۷ نفر در این هیات‌ها در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از جانمایی ۷۹۵ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۴ شعبه ثابت و ۲۲۱ شعبه سیار، ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۴ شعبه روستایی است.

حسین‌میرزایی با اشاره با اینکه ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی در برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند، اظهار کرد: تعامل خوبی بین هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مدنظر عوامل اجرایی استان است.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی استان، تصریح کرد: بی‌طرفی عوامل، تولید اعتماد می‌کند و اعتمادآفرینی هم افزایش مشارکت را به همراه خواهد داشت.

حسین‌میرزایی به راهکارهای پیش‌بینی شده برای افزایش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: نشست با بزرگان و سران اقوام و طوایف استان، اجرای قانون و رعایت اصل بی‌طرفی، جهاد تبیین و اجرای چله خدمت و بیان دستاوردهای نظام و دولت سیزدهم از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha