مراغه‌چیان: اولین کاپیتان استقلال بعد از انقلاب بودم/ من ناصر حجازی را برگرداندم

تهران- ایرنا- پیشکسوت استقلال گفت: وقتی انقلاب پیروز شد ناصر حجازی در شهباز بود و من به واسطه اینکه رابطه خوبی با وی داشتم صحبت کردم و وی را برگرداندم.

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا به سال‌ها پیش برگشت، به روزهایی که بازیکن جوانی بود و با پیشنهاد استقلال روبرو شد، او حرف‌هایش را اینگونه شروع کرد: من بازیکن تیم فوتبال افسر بودم، در آن روزها افسر یکی از تیم‌های استقلال بود، بازیکنانی که در این تیم حضور داشتند و خودی نشان می‌دادند به تیم اصلی راه پیدا می‌کردند. من در آن سال عملکرد خیلی خوبی با پیراهن استقلال در مسابقات داشتم و عباس کردنوری و مصطفی شرکا با من صحبت کردند تا استقلالی شوم.

وی ادامه داد: هیچ وقت فراموش نمی‌کنم وقتی می‌خواستم با استقلال قرارداد امضا کنم مدیران پاس نزد من آمدند و یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز دادند، رقمی که استقلال قرار بود به من بدهد ۷ هزار تومان بود، پاسی‌ها ۱۰ برابر بیشتر از این پول را به من پیشنهاد دادند،یادم می‌آید آنها به من گفتند «بچه» می‌دانی ۷۰ هزار تومان چقدر است؟ می‌دانی با این پول می‌شود چه کارها انجام داد؟ می‌توانی چند خانه بخری؟ من در جواب تمام این حرف‌ها فقط یک جمله بر زبان آوردم: عاشق استقلال هستم و دوست دارم پیراهن تیمی را بر تن کنم که رویای دوران کودکی‌ام بود!

مراغه‌چیان: اولین کاپیتان استقلال بعد از انقلاب بودم/ من ناصر حجازی را برگرداندم

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: من اولین کاپیتان استقلال بعد از پیروزی انقلاب محسوب می‌شوم. اولین کسی بودم که بعد از پیروزی انقلاب بازوبند کاپیتانی استقلال را بستم،البته باید توضیح بدهم که در آن روزها باشگاه به هم ریخته بود. همه بازیکنان رفته بودند و کسی نمی‌توانست تیم را جمع کند، ناصر حجازی به شهباز رفته بود و در این تیم عضویت داشت، من رابطه خوبی با وی داشتم، رفتم و با او صحبت کردم تا دوباره وی را به استقلال برگردانم.

مراغه‌چیان تصریح کرد: وقتی انقلاب پیروز شد ناصر حجازی در شهباز بود و من به واسطه اینکه رابطه خوبی با وی داشتم صحبت کردم و وی را برگرداندم. بازی اول که می‌خواستیم به زمین برویم کردنوری گفت بازوبند را خودت بر دستانت ببند، من تا درب خروجی رختکن این کار را انجام دادم اما نتوانستم با خودم کنار بیایم و برگشتم بازوبند را به دستان حجازی بستم.

وی افزود: من در دو سال پایانی فوتبالم از استقلال به دارایی رفتم و حالا وقتی به آن دوران بر می‌گردم و نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام ورزشی ام را مرتکب شدم که پیراهن استقلال را از تنم درآوردم.

مراغه‌چیان: اولین کاپیتان استقلال بعد از انقلاب بودم/ من ناصر حجازی را برگرداندم

بازیکن سال‌های دور استقلال تاکید کرد: من با استقلال قهرمان ایران شده بودم، دو سال این اتفاق افتاده بود، مشاوران خوبی نداشتم و به دارایی رفتم. دارایی همان سال در جایگاه شانزدهم جدول قرار داشت اما سال بعد با اختلاف یک امتیاز نایب قهرمان شد.

مراغه‌چیان از روزی حرف زد که با پیراهن دارایی مقابل استقلال به میدان رفت: من در بازی استقلال و دارایی دوست نداشتم روبروی تیمی که عاشق آن بودم بازی کنم اما چند تن از همبازیان سابق من شیطنت کردند و پیغام‌هایی فرستادند که مجبور شدم بازی کنم، در آن بازی دو گل زدم اما شادی نکردم. دوست داشتم به استقلال برگردم اما یک نفر نگذاشت این اتفاق رخ دهد، فردی که دیگر نیست نقش اصلی را در نیامدن من در استقلال ایفا کرد، او رفته بود به مدیران باشگاه دارایی گفته بود اگر سعید مراغه چیان به استقلال نیاید ۷ بازیکن برای دارایی می خرد.

وی گفت: من عاشق استقلال هستم. روزهای فراموش نشدنی با این تیم داشتم که تا ابد در ذهن من حک شده است. آن روزها خاطراتی است که به آن افتخار می‌کنم و هر کاری بتوانم برای موفقیت تیم محبوبم انجام می دهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha