واکنش پزشکیان به حاشیه میزگرد فرهنگی: یکدیگر را تحمل کنیم

تهران- ایرنا- مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قدرت در وحدت است در تفرقه و دعوا نیست،‌ گفت: بیاید با هم به وحدت و انسجام فکر کنیم و حرفی نزنیم که با هم دعوا کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، همایش انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه - ۳۰ خردادماه - با حضور حامیان و فعالان ستادی وی، در برج میلاد برگزار شد.

در این همایش برخی از فعالان سیاسی و فرهنگی وی را همراهی کردند.

از توهین کردن خودداری کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به حاشیه میزگرد فرهنگی شامگاه چهارشنبه - ۳۰ خرداد- که به صورت زنده از شبکه ۲ سیما پخش شد، با اشاره به اینکه قدرت در وحدت است قدرت در تفرقه و دعوا نیست،‌ گفت: بیاید با هم به وحدت و انسجام فکر کنیم و حرفی نزنیم که با هم دعوا کنیم.

پزشکیان گفت: به پیر و پیغمبر من یک بشر مثل شما هستم. این طور که تعریف می‌کنید شرمنده می‌شوم. خودم را بالاتر از شما نمی‌دانم. دیکتاتورها را آدم ها درست می‌کنند. زیاد تعریف نکنید. در هیچ حالتی تغییر نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد: ما برای ایران باید با هم وحدت کنیم. رسول خدا (ص) وقتی مدینه آمد بین همه قبایل وحدت ایجاد کرد. قدرت در وحدت است. در تفرقه و دعوا نیست.

وی تصریح کرد: امروز در این صداوسیما اتفاقی افتاد. با این اتفاقات نمی توانیم مملکت را درست کنیم. صحنه نامناسبی بود. نباید توهین کنیم. باید حرف بزنیم. خیلی از اصول قانون اساسی را عمل نکردیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این مناظره‌ها گفتم می خواهم قانون و برنامه توسعه را اجرا کنم. گفتم در منطقه می‌خواهیم اول شویم. این حرف بدی است؟

پزشکیان ادامه داد: ما ولایت‌مداریم ولی قلدری را نمی‌پذیریم و عدالت را می خواهیم. اجازه ندهیم ما را از میدان حذف کنند. ایرانی سربلند و بدون تبعیض بسازیم. پیامبران برای عدالت آمده‌اند.

وی افزود: چرا باید در این مملکت یک عده در کپر درس بخوانند. این عدالت است. ما نباید برای خودمان یک سفره پهن کنیم و به مردم بگوییم باید تحمل کنیم. با یک تفکر حتی اگر نابغه باشند که نیستند نمی‌توانند کشور را اداره کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رای ندادن یعنی اقلیت برای مردم تکلیف تعیین کند. با هم ایران را خواهیم ساخت.

وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم در این همایش گفت: امروز ما در جهانی نو که قدرت ها ناگزیر به پذیرش نقش انسان ها شده اند باید قدرت مردم را فریاد کنیم.

محمدجواد ظریف با اشاره به اینکه هژمونی جایگاهی ندارد. دیگر نمی‌توانند با سلاح ها بر مردم حکومت کنند، اظهار داشت: به جز مردم هیچ نداریم. این مردم کشور را در برابر هجوم‌ها حفظ کرده‌اند. این مردم سرمایه ما هستند. مهم ترین سرمایه ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه را محدود نمی کنند آزادی می‌گذارند، یادآورشد: این سرمایه را پاس می‌داریم. برای خودمان تعیین سرنوشت می‌کنیم. حرف کسانی که ناامیدی را تزریق می‌کنند گوش نمی‌دهیم. تندروهای این طرف و آن طرف را ناامید می کنیم.

وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم ادامه داد: ایرانی مسلمان با تندروی رابطه ای ندارد. ایرانی میانه رو است. تندروی نشانه ضعف است. تهدید فقط برای ترسوها و فرصت برای شجاعان است. این ملت دلواپس نیست. اجازه ندهیم دلواپسان ما را گرفتار کنند. گرفتار یک محیط بدون ارتباط با دنیا.

ظریف بیان داشت: صندوق رای تنها راه ماست. ایران تنها جای ماست. هر ایرانی در هر کجای جهان دلش برای این سرزمین می‌تپد. اجازه بدهیم همه ایرانیان به ایران برگردند. اجازه ندهیم پدران و مادران مان همیشه آرزوی دیدار نوه های شأن را داشته باشند. خیلی ها دوست دارند شما پای صندوق نروید. من به این انتخاب احترام می‌گذارند ولی رای ندادن رای دادن به اقلیت پرمدعاست. اجازه ندهیم اقلیت احساس اکثریت کند. ما شنبه آینده از رئیس جمهور پزشکیان استقبال خواهیم کرد.

آخوندی: می‌خواهیم دولت ملی بزرگ در ایران مستقر کنیم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: فردوسی هزار سال پیش به ما وصیت کرد که ایران چو باغی است خرم بهار. ایران میراثی در اختیار ماست. تک تک ایرانیان در سراسر ایران چشم به نتیجه حرکت ما دوخته‌اند که می‌خواهیم دولت ملی بزرگ را در ایران مستقر کنیم و ایران را آباد و آزاد کنیم باید از چند دولتی بگذریم و یک دولت و یک ملت داشته باشیم.

آخوندی ادامه داد: این تبعیض که شهروندان درجه یک و دو داریم قابل قبول نیست. تبعیض میان گرایش های سیاسی ادیان و مذاهب باید پایان یابد. ما ایران را سرافراز و یکپارچه می‌خواهیم. برای این کار نیاز داریم به روی همه ایرانیان آغوش باز کنیم.

وی یادآورشد: دو ایران نداریم تنها یک ایران داریم. چهار راه ایران به روی همه جهان باز خواهد بود. ایران ستون فقرات جاده ابریشم است. باید به اف ای تی اف بپیوندیم.

آخوندی اضافه کرد: برای توسعه ایران باید همه فعالان اقتصادی فرصت هم اندازه داشته باشند. خصولتی ها نباید فضا را تنگ کنند. باید به انحصار در خودرو و مخابرات پایان دهیم.

حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: پزشکیان شجاع، صادق و وطن پرست است. گفتمان او حق و عدالت است. ما نمی خواهیم در کشور خودمان شهروند درجه دو باشیم. حق اعتراض می‌خواهیم پاسخ اعتراض گلوله نیست. پاسخ انتقاد زندان نیست.

وی افزود:‌ عدالت در نظام سلامت می خواهیم. به خاطر عدم عدالت عده‌ای تحقیر می شوند. افرادی امروز اقتصاد مردم را به گروگان گرفته‌اند.

محمدرضا جلایی‌پور کنش‌گر سیاسی و اجتماعی نیز از دیگر حاضران در این همایش بود که در سخنانی با اشاره به اینکه دلمان چقدر برای این امید تنگ شده بود، گفت: پزشکیان انتخاب خوب ماست. انتخاب بین بد و بدتر نیست.‌

وی خطاب به پزشکیان اظهار داشت: شما وعده‌های دلگرم کننده‌ای دادید. محدودیت های شما را می‌شناسیم. انتظار معجزه نداریم. سه وعده ممکن دیگر می‌خواهیم. لااقل سه زن در کابینه شما حضور داشته باشد. یک مدیر اهل تسنن عضو کابینه باشد. دو استاندار اهل سنت داشته باشید. هر کارزاری که بیش از صدهزار امضای شهروند داشت، وزارتخانه مربوط پاسخ دهد.
وی از حاضران خواست عدد ۲۲ (شناسه نامزد) را رو به دوربین عکاسان نشان دهند.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha