۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85514604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ هنرمند صنایع دستی اردستان زیر پوشش بیمه هستند

کاشان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: ۱۵۰ نفر از ۴۰۰ هنرمند فعال در حوزه‌های مختلف صنایع دستی این شهرستان زیر پوشش بیمه هستند.

نرگس بهشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح افزایش پوشش بیمه برای هنرمندان در دولت شهید رییسی در کشور اجرایی شد و در این زمینه به شهرستان اردستان نیز ۱۰ سهمیه برای هنرمندان صنایع دستی تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: هفت نفر واجد شرایط در اردستان اخیرا زیر پوشش بیمه صنایع دستی قرار گرفتند و تا یک ماه آینده بیمه آنها برقرار خواهد شد.
بهشاد با بیان اینکه برای بیمه شدن شرایطی پیش بینی شده است، تصریح کرد: مالک کارگاه صنایع دستی باید مجوز و گواهی مهارت داشته باشد تا بتواند از امتیاز بیمه استفاده کند.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیان کرد: هشت نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان نیز از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده اند.

بهشاد افزود: نهادهایی مانند بنیاد برکت، بسیج هنرمندان و کمیته امداد نیز می توانند به هنرمندان تسهیلات بپردازند.
وی گفت: یکی از دغدغه های هنرمندان اردستان ایجاد بازارچه دایمی فروش صنایع دستی است که با تکمیل خانه تاریخی حکیم این دغدغه برطرف خواهد شد.
بهشاد افزود: نداشتن نقدینگی برای خرید وسایل و مواد اولیه از دیگر چالش های هنرمندان اردستان است و برای رفع آن به تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha