۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85514719
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

کشف تور صیادی غیر مجاز در دریاچه سد زاینده‌رود اصفهان ۲ برابر شد

اصفهان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت‌: کشف و ضبط تور صیادی غیر مجاز از دریاچه سد زاینده‌رود بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است.

مجتبی حاجتی روز پنجشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: ۱۲ هزار و پانصد متر تور صیادی غیر مجاز بهار امسال از دریاچه سد زاینده‌رود کشف و جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: با گسترده شدن تورهای صیادی در دریاچه سد زاینده‌رود در بیشتر موارد ماهی‌های کپور و فیتوفاگ(کپور نقره‌ای) صید می‌شوند و به‌دلیل اینکه اردیبهشت و خرداد فصل تخم‌ریزی ماهی هاست، صید با تور این روند مهم و حیاتی را دچار اختلال می‌کند.

حاجتی با اشاره به افزایش گشت‌زنی حفاظت محیط زیست در دریاچه سد زاینده رود، اضافه کرد: با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان روزهای ۲۳ و ۳۰ خرداد جاری در مجموع پنج هزار متر تور صیادی غیر مجاز از دریاچه سد زاینده رود کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: بهار به‌ویژه ماه‌های اردیبهشت و خرداد فصل تخم‌گذاری ماهی‌هاست و بعد از اتمام این مدت، اداره حفاظت محیط زیست مجوز صید را صادر می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان ادامه داد: از مردم و مسافرانی که در حاشیه رودخانه و دریاچه سد زاینده‌رود توقف می‌کنند انتظار داریم تا پیش از این زمان از صید ماهی با قلاب و تور خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، دریاچه سد زاینده‌رود زیستگاه آبزیان مختلف از جمله ماهی‌های کپور، زردپر، قزل ‌آلای رنگین‌ کمان و آمور است که صید غیرقانونی سبب کاهش جمعیت این نوع ماهیان می‌شود.

این دریاچه همچنین زیستگاه بسیاری از گونه‌های آبزی و پرندگان مهاجر و یکی از سه محل اصلی جوجه‌آوری پرندگان از جمله کاکایی ارمنی محسوب می‌شود.

گونه‌های مختلف گیاهی از قبیل انواع گونه ها، جاوشیر، انجیر وحشی، بادام وحشی و سروکوهی نیز در این ناحیه رویش دارند.

منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده‌رود با مساحت ۳۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان واقع است.

شهرستان چادگان در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha