تجربه لذت باغبانی و کشاورزی در بزرگترین مزرعه خانوادگی باغ راه فدک

تهران بزرگ - ایرنا - شهرداری منطقه ۲  گفت:  شهروندان علاقمند به باغبانی وکشاورزی  می توانند به صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه‌های گیاهی، گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزرعه خانوادگی باغ راه فدک تجربه ‌کنند.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲، ساسان سعیدی روز پنجشنبه گفت: در راستای ترویج فرهنگ سبز زیستن، با راه اندازی مزرعه خانواده در باغ راه فدک، فرصت تجربه کاشت و برداشت برای علاقمندان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این مزرعه در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع احداث شده است، افزود: شهروندان محله شهرک قدس می‌توانند گیاهان و سبزیجات فصلی را در این مزرعه که کرت بندی شده و آماده کشت است پرورش دهند.

وی ادامه داد: در این مزرعه، قطعات برای کاشت انواع بذر آماده و جهت کاشت گل و انواع سبزی جات و صیفی جات به شهروندان داوطلب تحویل داده می‌شود.

شهردار ناحیه هفت منطقه ۲ افزود: با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند به شکل رایگان از این محیط که آبیاری و کوددهی آن نیز توسط عوامل فضای سبز شهرداری منطقه انجام می‌شود، بهره مند شوند.

تجربه لذت باغبانی و کشاورزی در بزرگترین مزرعه خانوادگی باغ راه فدک

زیباسازی پل ستارخان با اجرای طرح‌های هنری و نورپردازی

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه٢ تهران گفت: طرح زیباسازی پل ستارخان با انجام رنگ آمیزی، طرح‌های هنری و نورپردازی درقالب پروژه‌های «من شهردارم» اجرا شد.

علی‌اصغر طاهری اظهار کرد: پل ستارخان از دیدگاه شریان‌های حیاتی، در رده پل‌های مهم تهران قرار دارد که نمای ظاهری پل متاثر از شرایط جوی و گذشت زمان دچار فرسودگی شده بود.

وی افزود: در همین راستا طرح زیباسازی پل مذکور در دو بخش زیبایی شناختی و ایجاد محوری ایمن به عنوان یکی از پروژه‌های من شهردارم اجرا شد.

طاهری اضافه کرد: در این طرح جداره‌ها و ستون‌های پل ستارخان با تکنیک اکریلیک و با استفاده از رنگ‌های روشن و شاد چهره و نمایی تازه و با طراوت پیدا کرده که در اوقات روز و شب، زیبایی خود را به رخ شهروندان می‌کشاند. ‌

معاون شهردار منطقه ٢ با اشاره به نورپردازی پل ستارخان گفت: نورپردازی این فضای شهری با نصب پروژکتورهای کم‌مصرف با شیوه «مولتی کالر» و نورپراکنی متنوع در زیر عرشه انجام شد که علاوه بر ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی، این پل قدیمی به یکی از پل‌های زیبا در محدوده غرب تهران تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha