ایالت لوئیزیانا نمایش «۱۰ فرمان» را در کلاس‌های درس الزامی کرد

تهران- ایرنا- ایالت لوئیزیانای آمریکا به نمایش درآوردن «۱۰ فرمان» را که فهرستی از دستورهای مذهبی است، در کلاس‌های درس الزامی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، «جف لندری» فرماندار لوئیزیانا قانونی را به امضا رسانده است که به نمایش درآوردن «۱۰ فرمان» را در تمام کلاس‌های درس در این ایالت محافظه کار آمریکا الزامی می‌کند.

چنین قانونی برای اولین بار در آمریکا تصویب می‌شود و مجریان را ملزم می‌کند که این متن از سال ۲۰۲۵ میلادی در تمام کلاس‌های درس از مهدکودک تا دانشگاه‌های دولتی به نمایش در آید.

فرماندار جمهوریخواه ایالت لوئیزیانا در جنوب آمریکا در جریان مراسم امضای این قانون، گفت: اگر شما می‌خواهید به حاکمیت قانون احترام بگذارید، بایداز قانون اصلی که به (حضرت) موسی داده شده، آغاز کنید.

بر اساس متن این قانون، ۱۰ فرمان باید در قالب یک پوستر یا سند قاب شده به نمایش دربیاید و همچنین باید بزرگ و با فونتی که راحت خوانده شود، به چاپ برسد.

این در حالی است که اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) به این قانون واکنش نشان داد و گفت که پرونده‌ای را در این مورد به دادگاه می‌برد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این قانون جدایی کلیسا از دولت را نقض می‌کند و آشکارا خلاف قانون اساسی است.

اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده، تشکیل یک مذهب ملی یا ترجیح یک دین بر دین دیگر را ممنوع می‌کند.

لوئیزیانا همچنین به همراه چند ایالت دیگر به دنبال ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس است، چرا که پژوهش‌ها در ایالات متحده نشان داده که حذف استفاده از تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی در طول روز، باعث افزایش نمرات دانش‌آموزان در آزمون‌های استاندارد و امتحانات نهایی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha