آغاز عملیات بازگشت حجاج ایرانی از اول تیرماه/ پایان عملیات ۲۱ تیرماه 

تهران- ایرنا- مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از آغاز عملیات بازگشت حجاج ایرانی از یکم تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: فرودگاه بین‌المللی کرمان نخستین فرودگاهی است که به استقبال زائران می‌رود.

"محمد حسین آجیلیان" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ماه سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: در روز یکم تیرماه سه پرواز به فرودگاه مشهد، سه پرواز به فرودگاه تبریز ،سه پرواز به فرودگاه اهواز و ۲ پرواز به فرودگاه کرمان انجام خواهد شد و در مجموع ۱۸ فرودگاه اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان درگیر عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی خواهند بود.
آجیلیان ادامه‌داد: عملیات بازگشت حجاج ایرانی از این فرودگاه‌ها تا روز ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت و نخستین پرواز بازگشت به فرودگاه کرمان و آخرین پرواز نیز به فرودگاه ارومیه خواهد بود.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: ۱۸ فرودگاه‌ یاد شده هم اکنون برای اجرای عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی آماده هستند و اقدامات مورد نیاز برای تسهیل عملیات بازگشت حجاج ایرانی در این فرودگاه‌ها انجام شده است.
وی گفت: در عملیات بازگشت حجاج به کشورمان در مجموع ۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر به فرودگاه مشهد، چهار هزار و ۹۷ نفر به فرودگاه تبریز، سه‌هزار و ۶۳۰ نفر به اهواز و ۲هزار و ۶۶۲ نفر به فرودگاه کرمان و همین‌طور دیگر فرودگاه‌های کشور پرواز خواهند داشت.
آجیلیان در پایان توصیه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت های فرودگاهی، مستقبلین به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند تا عملیات بازگشت حجاج ایرانی در فرودگاه‌های کشور دچار مشکلات تردد نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha