امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود رگبار باران و رعد و برق به همراه دارند، مناطقی از آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت امواج ناپایدار بارشی به صورت افزایش ابر، بارش باران بهاری و رعد و برق در مناطق مختلف استان تا اواسط هفته آینده تداوم دارد و فعالیت این امواج در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی بیشتر از مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان امکان بارش تگرگ نیز وجود دارد، اضافه کرد: در این مدت از نظر دمایی نیز شاهد افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود و مردم استان روزهای گرمی را سپری خواهند کرد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۷ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: این وضعیت آب و هوایی در آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha