۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85515013
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بندر گناوه با اجرا طرح توسعه جامع متحول می‌شود

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر گناوه با اجرا طرح توسعه جامع به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی متحول می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی نسب روز پنجشنبه در جمع شهروندان گناوه‌ای در مسجد النبی (ص) اظهار کرد: بندر گناوه همچنین بزرگ ترین بندر تجاری سنتی در کشور است به نحوی که از مجموع یکهزار و ۸۵۰ فروند موتورلنج سنتی استان ۵۰۰ فروند آن متعلق به بندر گناوه است.

وی بیان کرد: با هدف رونق کسب و کار و همچنین افزایش فرصت های شغلی، توسعه زیرساخت های بندری در گناوه همواره در اولویت های راهبردی این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در همین راستا طرح توسعه جامع به عنوان یکی از شاخص ترین طرح های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر گناوه عملیاتی شده و اکنون نزدیک به ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: این طرح با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است که اتمام آن بندر گناوه و فعالیت های مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی را متحول می کند.

شکیبی نسب ادامه داد: از مزیت های مهم طرح توسعه جامع بندر گناوه می توان امکان تردد شناورهای ۲۵۰۰ تنی در فاز اول و پنج هزار تنی در فاز دوم، افزایش سطح ایمنی و تسهیل در تردد شناورها و کاهش سوانح دریایی اشاره کرد.

بیشتر بدانید

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

بوشهر در ترخیص کالا از بنادر پیشگام کشور است

وی افزود: با توجه به آمار قابل توجه موتورلنج های سنتی در بندر گناوه، اجرای طرح توسعه جامع به رونق بیشتر فعالیت های مرتبط با این شناورها نیز رونق می بخشد.

شکیبی نسب عنوان کرد: ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب نگاه مناسبی به توسعه زیرساخت های بندری معطوف کرده است که در استان بوشهر برای استفاده از این رویکرد برنامه ریزی ویژه انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha