۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85513471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر در ترخیص کالا از بنادر پیشگام کشور است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85513471
بوشهر در ترخیص کالا از بنادر پیشگام کشور است

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر این استان با ساز و کار تعریف شده از بنادر پیشگام کشور در ترخیص کالا محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین ماندگاری کالا در بندر بوشهر ۵۰ تا ۶۰ روز است که بالا بودن زمان آن به دلیل دخیل بودن ۲۸ دستگاه در فرایند ترخیص است.

وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همواره به سهم خود تلاش می کند تا ترخیص کالا از بنادر در کمترین زمان ممکن انجام شود که انتظار است دستگاه های ذیربط نیز در این فرایند اهتمام لازم داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با تلاش های انجام گرفته و همکاری دستگاه های متولی بویژه در بخش قضایی، ۹۷ درصد کالاهای متروکه سنواتی بندر تعیین تکلیف شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: با رایزنی ها و بازاریابی انجام گرفته در چنده ماه اخیر میزان ترانزیت کالا در بندر بوشهر به طور خیره‌کننده‌ای افزایش یافته و عملکرد این حوزه با میزان ترانزیت ۱۰ سال منتهی به ۲۲ بهمن سال گذشته برابری می کند.
بیشتر بدانید

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار بنادر بوشهر جذب شد

وی گفت: بندر بوشهر اکنون از ظرفیت لازم برای پذیرش کانتینرهای جدید برخوردار بوده و در این زمینه حمایت های ویژه از تجار و بازرگانان می شود.

شکیبی نسب اظهار کرد: با اتمام طرح های زیرساختی در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر از هفت به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا می کند.

وی افزود: در این حوزه اکنون طرح های زیرساختی و زیربنایی با سرعت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha