قالیباف در دومین مناظره انتخاباتی چه گفت؟ +فیلم

تهران- ایرنا- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حق مردم ما زندگی خوب است نه معمولی، و حفظ قدرت خرید خانوار به عهده رئیس جمهور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه -۳۱ خردادماه- در دومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» به سیاستگذاری و عادلانه شدن یارانه‌ها و برنامه دولت آینده وی برای فقرزدایی گفت: از ابتدا در یارانه های هدفمند عمل نکردیم و شیوه درستی برای اجرای آن به کار نگرفتیم و دولت چهاردهم به این موضوع توجه خواهد شد.

نامزد چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای موضوع یارانه‌ها باید عدالت و جلوگیری از تبعیض را رعایت کنیم؛ با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان از عدالت گذشت.

یارانه باید به مصرف‌کننده پرداخت شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حق مردم ما زندگی خوب است نه معمولی، اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از خانوارهای کشور زندگی سختی را سپری می‌کنند، رئیس جمهور مسئول ضمانت حفظ قدرت خرید خانوارها است، رئیس جمهور باید از پس این کار برآمده و در این باره پاسخگو باشد.

قالیباف بابیان اینکه چرا فردی که در تمام عمر خود کار کرده و بازنشسته شده باید فقیر باشد، توضیح داد: دولت نباید اجازه دهد بازنشسته کشور فقیر باشد و حتما باید کاری انجام دهیم تا در سهم نیروی کار، تولید کاهش داده نشود.

وی تاکید کرد: یارانه باید در انتهای زنجیر به مصرف کننده داده شود. ولی باید بدانیم چگونه و به چه روشی و به چه کسانی این یارانه باید داده شود و تا این موارد مشخص نشود، عدالت مورد نظر محقق نخواهد شد.

بودجه دولت به زندگی مردم دستبرد می‌زند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تورم را یکی از مشکلات کشور دانست و عنوان کرد: بودجه‌ای که از طرف دولت می‌آید ایجاد تورم می‌کند، این بودجه زندگی مردم را جا به جا می‌کند، در واقع به زندگی مردم دستبرد زده و بخشی از هویت خرید مردم را برمی‌دارد.

قالیباف اضافه کرد: کارگران، کارمندان، بازنشسته‌ها، راننده‌های حمل ونقل و هر فردی که حقوق و دستمزد ثابت دارد با این روش آسیب می‌بیند. بر همین اساس باید به میزان رشدتورم، حقوق افرادی که حقوق ثابت دارند به روش‌هایی افزایش داده شود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق، حقوق بگیران از دو روش نقدی یا کالاهای اساسی انجام خواهد شد، تصریح کرد: ۵ تا ۶ قلم کالای اساسی درحوزه لوازم خانگی یا حوزه جهیزیه یا کالاهایی که بیش از ۲ هزار کالری مورد نیاز افراد است در این بخش مورد توجه است.

۴۵ درصد مردم اصلا خودرو ندارند و یارانه بنزین را دریافت نمی‌کنند

قالیباف گفت: برخی از مردم اصلا امکان اینکه کار کنند ندارند، دولت باید صد در صد ایجاد امکان اشتغال را تامین کند زیرا امکان توانمندسازی آنها نیز نیست. بنابراین برای اینکه تا پایان برنامه هفتم این کار را انجام دهیم باید بیمه فراگیر در حوزه نظام تامین اجتماعی چند لایه ایجاد کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری افزود: اما تا زمانی که بیمه فراگیر را ایجاد می‌کنیم باید مشکلات افرادی که در فقر مطلق هستند یا زیر خط فقر هستند را برطرف کنیم، هم اکنون درآمد دهک‌های پایین نسبت به دهک‌های بالا یک به ۱۴ است، یعنی ۱۴ برابر درآمد بیشتری دارند. در حوزه ثروت دهک‌های بالا ۴۵ برابر دهک‌های پایین ثروت دارند.

وی بیان کرد: ما انفالی داریم که انرژی است و مصرف آن یک به ۲۲ است یعنی برخی افراد ۲۲ برابر خانواده دیگر مصرف می‌کنند و این بی عدالتی و ظلم در انفال است و برای اصلاح آن نیازمند است که به صورت هدفمند کارها را انجام دهیم

قالیباف گفت: ۴۵ درصد مردم اصلا خودرو ندارند و یارانه بنزین را دریافت نمی‌کنند، اما از سوی دیگر یک خانواده ۶ نفره چهار تا خودرو دارند، یا خانواده‌هایی وجود دارند که در سال ۱۴۰میلیون تومان یارانه بنزین دریافت می‌کنند، در مقابل خانواده‌هایی هستند که هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بنابراین حتما در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اقدامات اساسی را انجام دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون نزدیک به ۴۰ درصد انرژی بد مصرف می شود و از دست می‌دهیم. انرژی برای خانواده‌هاست و باید اجازه دهیم هر خانواده‌ هرچه از استاندارد کمتر مصرف می‌کند یارانه به خودش بازگردد.

کیک اقتصادی باید بزرگ شود

قالیباف اظهارداشت: در طرح یارانه‌ای که ما در نظر داریم اختیار را به خود مردم می‌دهیم تا هر کسی که صرفه‌جویی کرده این مقدار را با هم تبادل کند امکان تبدیل برایش وجود داشته باشد یا اینکه اگر می‌خواهد در بازار مشترکی که مربوط به انرژی است در بورس قرار دهد و هر طور که تمایل دارد سرمایه‌گذاری ارزی یا ریالی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم ارزهای موجود در اختیار مردم را سرمایه‌گذاری ارزی کنیم بنابراین اجازه می‌دهیم افرادی که می‌خواهد در انرژی صرفه‌جویی کند این صرفه‌جویی را در بورس سرمایه‌گذاری کند.

نامزد ریاست جمهوری گفت: مهم این است که انفال باید به نفع مردم و بعد هم دولت در تولید و در سرمایه‌گذاری به کار گیرد و کیک اقتصادی را بزرگ کنیم و خانواده‌ها این را در درآمدهای خود شاهد باشند.

تحریم کاغذپاره نیست/ با مذاکره موافقم

قالیباف گفت: قرار بود که درباره راهکارهای دولت خود برای ارتقاء نظام سلامت صحبت کند که به سخنان مصطفی پورمحمدی در خصوص موضوع تحریم پاسخ داد و گفت: آقای پورمحمدی بنده هم موافقم که تحریم یک کاغذ پاره نیست و از روز اول به این موضوع اعتقاد داشتم که تحریم به کشور، اقتصاد و رشد تولید ضربه می زند.

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از انقلاب نشان داده است که همواره دشمن بوده است، یقین بدانید با دشمن دارید مذاکره می کنید، برجام چه شد، ترامپ از آن خارج شد، اما ما به همه موارد داریم عمل می کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مجلس هم کار کرد، رهبری هم فرمودند قانون تصویب شده به نفع کشور بوده است، ما باید رفع تحریم ها را دنبال کنیم.

تحریم به کشور، اقتصاد و رشد تولید ضربه می زند

قالیباف با بیان اینکه در همان زمانی که برخی با مذاکره مخالف بودند، بنده با مذاکره موافقم بودم، یادآور شد: اما در همان زمان عنوان کردم مذاکره یک روش مبارزه است. البته اشتباه نکنید، چرا که آمریکا قبل و بعد از انقلاب نشان داده همیشه دشمن این سرزمین است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: یقین کنید که در حال مذاکره با دشمن هستید نه با فردی که به صورت مساوی و با عدالت با شما رفتار می‌کند. نتیجه اعتماد گذشته این شد که ترامپ یک طرفه از قرارداد برجام بیرون رفت و ولی ما به صورت یک طرفه همه تعهدات را اجرا می‌کنیم و حتی ما به پروتکل الحاقی عمل کرده و گزارش هم می دهیم. چرا باید اینگونه باشد؟

وی درباره بخش دیگر سخن پورمحمدی که مدعی شد مجلس یازدهم درخصوص تحریم‌ها اقدامی انجام نداد، اضافه کرد: اتفاقا در مجلس یازدهم در این خصوص اقدام ( قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها) شد. زیرا در شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای روحانی مصوبه‌ای انجام شد که طبق بند (۷)، مجلس در این حوزه قانونگذاری کرد تا همه را از بلاتکلیفی خارج شوند؛ در بند (۶) این قانون تاکید به اقدام ( قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها) شد. البته نه به روش گذشته بلکه باید به روش دیگری این موضوع حل شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به نفع کشور، به نفع مردم، به نفع هسته‌ای و به نفع رفع مشکلات است و کشور را از بلاتکلیفی خارج خواهد کرد.

دیپلماسی را به سایر دستگاه‌‎ها ارجح می‌دانم

قالیباف با بیان اینکه نیازمند رفع تحریم‌ها هستیم، عنوان کرد: پیش از این در میزگرد سیاسی عنوان کرده بودم که برای رفع تحریم هر جا لازم است برویم و با هر فردی که لازم است مذاکره کنیم و حتما دستگاه دیپلماسی رابه سایر دستگاه‌های کشور ارجح می‌دانم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی را هدر می‌دهیم و اگر فقط همین موضوع را حل کنیم وهمه پای کار بیایند که نیامدند، آیا شرکت‌های خارجی تا این میزان در کشور سرمایه گذاری خواهند کرد؟ هرگز.

وی با اشاره به سخنان مسعود پزشکیان که به اجماع سازی تاکید داشت، گفت: در این حوزه باید حتما کارآمد بود؛ درنظر گرفتن منافع ملی در حوزه داخلی و خارجی یک عقلانیت است؛ بنده معتقدم با بهره گرفتن از ظرفیت اجماع سازی، بسترسازی و فراهم کردن در حوزه منافع ملی می‌توانیم برای رفع تحریم‌ها اقدام کنیم.

قالیباف در ادامه همین مناظره را تمرینی برای اجماع سازی و همکاری برای امروز و فردای کشور دانست و یادآور شد: این موارد نباید سبب شود سرمایه‌های ملی در حوزه منابع انسانی را از بین ببریم؛ در حوزه سلامت آقای دکتر مرندی که پیشکسوت و متخصص در این حوزه هستند، به موضوع ترجیح بهداشت بر درمان تاکید دارند و حتما در ادامه این مناظره این موضوع را توضیح خواهم داد.

از آلودگی آب و هوا غفلت کردیم

قالیباف بهداشت و پیشگیری را بر درمان ارجح دانست و گفت: نکته مهم این است که عوامل موثری در حوزه سلامت است که در اختیار خود وزارت بهداشت نیست و ریشه در عوامل دیگری دارد که نیازمند به هماهنگی‌های بخشی است.

وی بیان کرد: آلودگی آب، هوا، خاک، صوت همه موضوعاتی است که مربوط به بهداشت و درمان نیست و اصلاح آن باید به صورت فرابخشی باشد که از آن غفلت کردیم، یا ناآگاه بودیم یا توانایی انجام آن را نداشتیم و اینجاست که تدبیر درست اثر خود را نشان می‌دهد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: محیط زیست امروز یکی از راهبردهای بخشی است و به اندازه امنیت، فرهنگ و مسائل اجتماعی، مسائل سیاست و سیاست خارجی اهمیت دارد اما در اینجا بحث نشد؛ برخی موضوعات از ابتدا تا کنون حل نشده است از زمان جنگ تا کنون موضوع شیرخشک تاکنون حل نشده است و دغدغه ماست، موضوع پوشک و شیرخشک را در دهه ۶۰ حل نکردیم، توقف میلیون‌ها نفر پشت کنکور و بعد از آن مشکلات مسکن و ازدواج حل نشد.

قالیباف با اشاره به مساله جوانی جمعیت و بسته شدن پنجره جمعیتی کشور ،گفت: در نظام سلامت ۲۰ سال دیگر شاهد خواهیم بود که پنجره جمعیتی افراد بالای ۶۰ سال سه برابر می‌شود و باید الان تصمیم‌گیری کنیم و باید هم اکنون افق آینده را روشن کنیم که امید داشته باشیم و این در دسترس ماست.

وی اظهارداشت: باید وضع حال مردم را بهبود بخشیم که از حیث معیشت و سلامت تحت فشار نباشند، سلامت مهمتر از معیشت است زیرا حداقل پولی که مردم دارند اگر مریض داشته باشند صرف می‌شود و در حال حاضر هشت تا ۹ میلیون تومان در بهداشت و درمان هزینه می‌کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که پزشکان ما آیا به درستی توزیع می‌شوند گفت: بسیاری از کادر درمان به دلایل مختلف حقوق دریافت نمی کنند، در بیماری‌های صعب العلاج مجلس تمام بیماران را تحت پوشش قرار داد و پیش از این پنج گروه بیمار صعب العلاج داشتیم که ۱۵۰ هزار نفر بودند و امروز بیش از ۱۰۰ بیماری صعب العلاج یعنی حدود ۲میلیون نفر داریم که تحت پوشش قرار گرفتند و همه سه دهک پایین ۶ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

حقوق معلمان خیلی پایین است/ ساعتی ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند

قالیباف درباره بخش دیگر این مناظره درباره ارتقاء نظام تعلیم و تربیت اظهارداشت: برای هر تصمیمی شناخت دقیق از وضعیت موجود مهم است. چرا که در ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته در آموزش و پرورش، ۱۵ تا ۱۶ وزیر و سرپرست در این وازرتخانه تغییر دادیم. البته برای این ادبیات عذرخواهی می کنم ولی آیا مدیر یا شاگرد یک عطاری را تا این میزان تغییر می‌دهیم که تا این اندازه وزیرآموزش و پرورش تغییر دادیم؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: جایی که محل حال و آینده، تربیت و فعل ما در آن است، تا این میزان تغییرات جدی وجود دارد. بر همین اساس تاکید دارم که مدیریت اساس کار است.

وی با اشاره به حضور ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور تصریح کرد: سرانه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور ۱۰ درصد است و به دلیل ضعف مدیریت این عدد را کاهش دادیم. در حالی که رییس جمهور آینده باید بداند آموزش و پرورش اساس پیشرفت کشور است.

قالیباف با بیان اینکه پیش از این مقطع ابتدایی و مهدکودک تحت سازمان بهزیستی کشور بوده است، یادآور شد: یعن باید مهدکودک پیش از مقطع ابتدایی باید در اولویت کاری رییس جمهور قرار گیرد و از نظر ساختاری شرایط آن را اصلاح کنیم.

مدارس به میزان ۵۰ میلیون سرمایه‌گذاری برای هر دانش آموز خروجی ندارد

قالیباف تقویت آموزش و پرورش را در دو موضوع مجزا دانست و تصریح کرد: نخست در حوزه محیط و ظرفیت مدرسه و دوم معلم است. سایر بخش‌ها ذیل آموزش و پرورش قرار می‌گیرند. به عبارتی در آموزش و پرورش باید به حوزه محتوا و تربیت معلم متمرکز شده و برای سایرموضوعات درحوزه مدیران مدرسه متمرکز شویم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن فضای و مکان آموزشی، سرانه هر دانش آموز در کشور ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان است و طبق استاندارد بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان برای هر دانش آموز هزینه می‌شود. اما واقعیت این است که آیا خروجی مدارس به میزان سرمایه گذاری انجام شده است؟ خیر.

وی اضافه کرد: در شرایط امروز که معلم کم است و باید از سرمایه معلمانی که ۳۰ سال زحمت کشیدند، استفاده کنیم، وقتی آنها برای فعالیت دوباره دعوت به کار می‌کنیم، برای هر ساعت آموزش او، ۵۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود.

قالیباف در ادامه گفت: آیا واقعا برای یک معلم با ۳۰ سال تجربه کاری، پرداخت هر ساعت ۵۰ هزار تومان کافی است؟ هر چند که بعضی مواقع ۶ تا ۷ ماه از این مبلغ اندک را هم پرداخت نمی‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت خدمت و پیشرفت، آموزش و پرورش و دانشگاه را که اساس بهره وری در رشد اقتصادی است، مورد توجه قرار خواهیم داد، تصریح کرد: همچنین در مهارت آموزی و سبک زندگی، آموزش و پرورش جایگاه بسیارمهمی دارد و حتما در دولت چهاردهم این موارد را در اولویت قرار خواهیم داد.

دو قطبی جعلی به کشور خسارت وارد می‌کند

قالیباف با اشاره به بخش اول صحبت‌های خود گفت: یکی از معضلات ما در آموزش و پرورش نبود ثبات در این حوزه است. نظرات و راهکارهای خوبی بیان شد اما کدام دولت می‌خواهد آن را اجرایی کند اگر مجری اشتباه کند شاهد عقبگرد خواهیم بود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه یک مدیر قوی، مسئولیت پذیر و باتجربه اساس کار است، افزود: وقتی دو قطبی جعلی در کشور ایجاد می‌شود خسارت وارد می‌کند. وقتی بهانه تراشی می‌کنیم و کار زمین می‌ماند خسارت می‌بینیم وقتی مردم در اداره موضوعات حذف می‌شود، نخبگان که مهمترین تصمیم‌سازان هستند به کار نمی‌بندیم و از نظرات آنها به عنوان وزیر و معاون بهره‌مند نمی‌شویم مشکلات افزایش می‌یابد.

قالیباف اجماع سازی در کشور را ضروری دانست و گفت: باید توجه کنیم وقتی صحبت از اجماع سازی می‌شود بگوییم چگونه و براساس چه موضوعی اجماع‌سازی می‌کنیم. وقتی سخن از اجماع سازی می‌شود مبانی ما باید براساس مبانی انقلاب اسلامی باشد و ذینفع نهایی مردم باشد.

وی اظهارداشت: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که تنش ایجاد نکنیم و به جای تنش به سمت گشایش حرکت کنیم در این صورت است که سرمایه‌های ما حذف می‌شود، باید توجه داشته باشیم که سرمایه‌های انسانی مهمتر از سرمایه‌های مادی ما هستند، در تحصیلات تکمیلی باید بخش‌های دولتی و غیردولتی اگر نیاز دارند خود ورود کنند و ما از بیت‌المال هزینه نکنیم.

واحدهای ۷۵ متری به زوج‌های جوان داده می‌شود

قالیباف در بخش جمع بندی و پایانی این مناظره اظهار داشت: دولت چهاردهم که دولت «خدمت و پیشرفت» است، در حقیقت خدمت برای خدمت به ایران است و برای این منظور سپرحمایتی در نظر گرفتیم تا حال پریشان مردم را خوب کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر نگاه به آینده گفت: وقتی حرف از تمدن‌سازی می‌زنیم، باید به نحوی عمل کنیم که به آن افتخار کنیم. بر همین اساس در حوزه معیشت حتما اجازه کوچک شدن سفره مردم را نخواهیم داد و تامین کالاهای اساسی و جهیزیه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: همچنین فاصله بین تورم و افزایش حقوق را کاهش خواهیم داد تا اگر مثلا ۲۰ درصد حقوق‌ها افزایش می یابد و تورم ۳۰ درصد و رشد اقتصادی ۳ درصد است، حقوق ها به میزان تورم برای کارمندان، کارگران، بازنشستگان و سایر حقوق‌ بگیرها افزایش داده شود و می‌توان این اقدام را با رفاه کارت در حوزه معیشت وتامین کالاهای اساسی تضمین کرد.

قالیباف درباره راهکاری دولت خود در حوزه مسکن تصریح کرد: شرایط کشور بر اساس طرح آمایش سرزمینی، ۸۰ درصد در شهرها و ۱۰۰ درصد در روستاها است که با این طرح می‌توان قطعه زمینی که کاربری مسکونی دارد، به صورت رایگان به همه افرادی که مسکن ندارند، اعطا کرده و به توسعه شهری هم توجه کنیم.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و خانواده گفت: طبق این قانون و بر اساس توجه به مسکن، می توان به زوج‌های جوان درآغاز ازدواج خود، واحدهای کوچک ۷۵ متری پیش بینی کنیم تا به مدت ۳ سال بدون اجاره، زندگی کنند و در این مدت شرایط زندگی بهتر را فراهم کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر مصمم بودن دولت خدمت و پیشرفت برای حل مشکلات حوزه خودرو گفت: ما مصمم به واردات خودروهای سنگین و سبک هستیم تا رقابت بین خودروساز داخلی خارجی بیشتر شود.

دیوارکشی در مرز شرقی

قالیباف اتباع غیرمجاز را سبب وجود آسیب‌های جدی در حوزه مواد مخدر، اشتغال، طلاق و سایر موارد برشمرد و گفت: ریشه همه این آسیب‌ها در شرق کشور است و باید بین مرزهای شرقی افغانستان و پاکستان با کشور، دیوار کاملی ایجاد کنیم که سبب امنیت این مناطق خواهد شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: طبق هدفی که برای سال ۱۴۱۴ دیدیم، پایتخت اقتصادی و فناوری کشور در سواحل دریای عمان خواهد بود. چرا که وقتی حرف از تمدن و تمدن سازی می‌زنیم باید یک کار را به صورت ملموس در این حوزه بر روی زمین انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، مهمترین فرصت است تا در حوزه‌های ترانزیتی، فناوری، گردشگری و اقتصادی آن را رقم بزنیم و رشد اقتصادی را به مانند حوزه دفاعی و امنیتی متحول کنیم.

قالیباف در دومین مناظره انتخاباتی چه گفت؟ +فیلم

به گزارش ایرنا، جمعه یک تیرماه، دوشنبه چهارم تیرماه و سه‌شنبه پنجم تیرماه زمان برگزاری دیگر مناظره‌های این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه است.

چهار مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما می‌رود و مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز جمعه یک تیرماه، دوشنبه چهارم تیرماه و سه‌شنبه پنجم تیرماه زمان برگزاری دیگر مناظره‌های این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه است.

چهار مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما می‌رود و مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - هشتم تیر- در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha