هوای پایتخت سالم است/سایه آلودگی بر سر تهران

تهران بزرگ - ایرنا - بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص لحظه‌ای هوای پایتخت در اولین روز تیرماه بر روی عدد ۹۳ و در شرایط «قابل قبول» اما در آستانه‌ی آلودگی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای شهر تهران روز جمعه و در لحظه‌ انتشار خبر با قرار گرفتن روی این عدد در شرایط سالم قرار دارد اما طبق پیش‌بینی‌ها احتمال دارد این روند تا ساعاتی آینده تبدیل به ناسالم شود.

شاخص کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته نیز با میانگین ۸۴ در وضعیت سالم قرار داشت.

همچنین بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تنها ایستگاه پارک شکوفه (منطقه ۱۴) در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) است ولی مناطق دیگر در وضعیت سالم هستند.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، هوای تهران نیز امروز جمعه اول تیر صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و گاهی رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق را شاهد خواهد بود.

بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۷۸ روز هوای سالم، ۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و ۱ روز هم هوای ناسالم برای همه گروه سنی استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha