یک مقام آمریکایی: اسرائیل تاکنون به نابودی حماس نزدیک نشده است

تهران- ایرنا- یک مقام آمریکایی گفت: اسرائیل هنوز به تحقق هدف خود در نابودی حماس، نزدیک نشده و صدها عضو این گروه و کیلومترها تونل شناسایی نشده همچنان وجود دارند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای خبری شبکه تلویزیونی سی بی اس، یک مقام آمریکایی، گفت: اسرائیلی‌ها در جنگی که در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، به هدف خود یعنی نابودی حماس نزدیک نشده‌اند.

به گفته این مقام، صدها عضو حماس و کیلومترها تونل زیرزمینی ناشناخته باقی مانده است و یحیی سنوار، رهبر حماس، همچنان آزاد است.

به گفته این مقام، از آنجایی که اسرائیل برنامه‌ای برای «روز بعد» ندارد، استراتژی فعلی «ادامه دادن به جنگ» است.

این گزارش حاکی است: رژیم صهیونیستی مدعی شده است آمریکا ارسال تسلیحات را برای کنترل جنگ (غزه)، به تعویق انداخته است؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گویی اعلام کرد در غزه غیرنظامیان زیادی با بمب‌های آمریکایی کشته شده اند.

با این حال، این مقام اصرار دارد که چنین تاخیری وجود نداشته است، به جز برای محموله بمب های ۲ هزار پوندی که در آستانه خروج از انبار تسلیحات ساحل شرقی با کشتی، تحویل آن متوقف شد.

وی ادامه داد: اسرائیل برای عملیات در غزه به این بمب‌ها نیاز ندارد اما اگر درگیری در لبنان بیشتر شود، این بمب‌ها نیاز خواهد شد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: تصمیم رژیم صهیونیستی اسرائیل در مورد کشاندن جنگ به لبنان در پایان ماه جولای عملی خواهد شد.

سی بی اس نوشت: ادعای بنیامین نتانیاهو در مورد تاخیر در ارسال تسلیحات از سوی آمریکا در حالی مطرح می شود که درگیری ها بین اسرائیل و حزب الله در مرز لبنان تشدید شده است. اسرائیل و حزب الله از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) به تبادل آتش پرداخته‌اند اما حملات هر دو طرف در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و تهدیدی برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر است که دولت بایدن ماه‌ها تلاش کرده است از آن اجتناب کند.

دو روز پیش، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، صحبت درباره پایان بخشیدن به حماس را «خاک‌پاشی در چشم» دانست، چرا که به گفته او، این گروه، یک ایده و ایدئولوژی است.

هاگاری تاکید کرد تنها راه پایان دادن به حماس، جست‌وجوی یک جایگزین برای آن در غزه است.

این گفته هاگاری، واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را برانگیخت و انتقادات تند او از ارتش را به دنبال داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha