رئیس مجلس پنجاب پاکستان: مدیون خدمات آیت‌الله رئیسی برای امت اسلامی هستیم+فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- رئیس پارلمان ایالت پنجاب به عنوان پرجمعیت‌ترین استان پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران‌، گفت: خدمات شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای توسعه روابط تهران و اسلام‌آباد و تقویت وحدت اسلامی ماندگار است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، ملک محمد احمد خان امروز در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار کرد. مهران موحدفر سرکنسول ایران در لاهور و برخی از مسئولان ارشد پارلمان پنجاب نیز در این دیدار حضور داشتند.

ملک احمد خان با ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد و قرائت فاتحه برای علو درجات شهیدان آیت‌الله رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیات همراه آنان، گفت: شهادت رئیس جمهور فقید ایران یک ضایعه عظیم برای هر دو کشور و هم برای جوامع اسلامی است.

وی با تاکید بر علاقه مردم پاکستان به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و تمجید از سیاست شجاعانه کشورمان در بحث انسجام جهان اسلام، تاکید کرد: ما مدیون خدمات ماندگار شهید آیت‌الله رئیسی برای وحدت اسلامی و توسعه روابط دو کشور هستیم و فقدان او یک ضایعه بزرگ برای همه ما است.

سفیر ایران در پاکستان نیز با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران تاکید کرد که در دوره شهید آیت‌الله رئیسی سیاست همسایگی شدت گرفت و اطمینان داریم که هر دولتی که در ایران به قدرت برسد توسعه روابط با همسایگان را با جدیت دنبال می‌کند که پاکستان در این خصوص از جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

رئیس پارلمان ایالت پنجاب با یادآوری بازدید تاریخی رئیس جمهور فقید ایران از شهر لاهور و ادای احترام او به علامه اقبال لاهوری با حضور در آرامگاه این شاعر پارسی گو، اظهار داشت: دولت پاکستان عزم راسخ به توسعه روابط همه جانبه با ایران دارد و ایالت پنجاب نیز با حمایت از تحکیم روابط دو کشور، مصمم به گشایش روزنه‌های جدید همکاری با تهران است.

وی بر لزوم گسترش روابط تجاری ایران و پاکستان و تبادل هیات‌های اقتصادی و پارلمانی تاکید کرد و افزود: باید مناسبت تجاری را همانند روابط مطلوب سیاسی دو کشور به سطح عالی برسانیم.

رئیس مجلس پنجاب پاکستان: مدیون خدمات آیت‌الله رئیسی برای امت اسلامی هستیم + فیلم

امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز در ادامه با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پاکستان و تشکیل دولت در اسلام‌آباد به ویژه آغاز کار مجالس ملی و ایالتی، از پیام‌های تسلیت و همدردی مردم پاکستان از جمله ایالت پنجاب درپی شهادت آیت‌الله رئیسی قدردانی کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رونق همکاری‌های دوجانبه در دوره دولت جدید پاکستان، افزود: سیاست همسایگی ایران رویکرد همیشگی ما است و به طور قطع دولت‌ها در ایران از همین سیاست پیروی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha