مسی به رکورد دایی نرسید؛ در مرسدس بنز هوای‌مان را داشتند

تهران-ایرنا- در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد لیونل مسی مقابل کانادا گل بزند و به رکورد علی دایی برسد اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش ایرنا، علی دایی سال‌ها بهترین گلزن ملی فوتبال جهان بود تا اینکه کریستیانو رونالدو رکورد او را شکست. دایی که ۱۰۹ گل ملی به ثمر رسانده بود، اکنون دومین گلزن برتر تاریخ دیدارهای ملی است. حالا بعد از رونالدو، ستاره‌ای دیگر علی دایی را تهدید می‌کند. لیونل مسی آماده است تا از رکورد دایی عبور و البته رونالدو را نیز تهدید کند.

اولین گل ملی مسی در سال ۲۰۰۶ و زمانی رقم خورد که علی دایی از فوتبال ملی وداع کرد و حالا ۱۸ سال بعد از آن روزها، پسر کوچک آرژانتینی به عنوان کاپیتان و مرد سالخورده آلبی‌سلسته در آستانه رکورد دایی قرار دارد.

مسی چند روز قبل ۲ بار دروازه گواتمالا را باز کرد تا به رکورد ۱۰۸ گل ملی برسد. بامداد امروز جمعه آرژانتین در اولین بازی خود در کوپا آمریکا و در ورزشگاه مرسدس بنز که به باشگاه آتلانتا یونایتد تعلق دارد مقابل کانادا به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. خولین آلوارز و لائوتارو مارتینز گل‌های آرژانتین را زدند و البته خبری از مسی میان گلزنان نبود. حالا مسی برای شکستن رکورد دایی باید منتظر بازی با شیلی باشد که ۳ روز بعد برگزار می‌شود. ستاره اینترمیامی که در ۳۶ سالگی همچنان تشنه رکورد و موفقیت است، ۲۲ گل تا رکورد کریستیانو رونالدو فاصله دارد و با توجه به درخشش ستاره پرتغالی احتمالاً برای تصاحب رکورد او باید در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آماری در حد دوره قبلی ثبت کند و البته تا نزدیکی ۴۰ سالگی هم فوتبال خود را ادامه بدهد.

مسی به رکورد دایی نرسید؛ در مرسدس بنز هوای‌مان را داشتند

جالب اینکه کاپیتان آرژانتین تا دو سال پیش شانس چندانی برای رسیدن به رکورد علی دایی نداشت و اساساً در سال‌های گذشته کمتر کسی او و رونالدو را تهدیدی برای رکورد آقای گلی جهان می‌شناخت اما مسی که تا جام جهانی روسیه ۶۵ گل زده بود، ناگهان در این ۵ سال ۴۳ گل زد تا به صدر جدول نزدیک شود. مسی با ۱۰۸ گل در انتظار دیدار با شیلی خواهد نشست تا شاید در این بازی از اولین گلزن سه رقمی فوتبال دنیا عبور کند و تنها کریستیانو رونالدو را بالاتر از خود ببیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha