۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85515596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری زنجان: معتادان متجاهر، چهره شهر را ناخوشایند می‌کنند

زنجان -ایرنا- رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: معتادان متجاهر، یکی از مشکلات شهر زنجان هستند که علاوه بر ارتکاب جرایم مختلف چهره شهر را ناخوشایند می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی فرجی برحق در خطبه‌های پیش از نماز جمعه‌ این هفته شهر زنجان، افزود:با توجه به این موضوع تا ۲ ماه آینده کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری و اشتغال معتادین متجاهر مرد در استان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش جرایم از دستورهای دین مبین اسلام است که تحقق آن به مشارکت همگان نیاز دارد، اضافه کرد: عمل به تکالیف دینی، وقوع جرایم را به میزان زیادی کاهش می دهد.

فرجی برحق یکی از مشکلات کنونی دستگاه قضایی را نا آشنایی مردم با عناوین و مسائل حقوقی و کیفری اعلام کرد و گفت:برای حل این قبیل مشکلات، ۲۵۷ وکیل معاضدتی در پرونده های قضایی استان معرفی شد.

وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه قضایی استان نیز به‌صورت مرتب با مردم در ارتباط هستند و همین حضور بین مردم موجب حل بسیاری از مشکلات اجتماعی می شود.

این مسوول به حضور مسوولان قضایی در بین مردم اشاره کرد و گفت: حضور در مساجد شهر از جمله برنامه های سالانه دادگستری استان بوده که بخش عمده آن به رفع مشکلات در مناطق کم برخوردار متمرکز شده است.

فرجی برحق با بیان اینکه مهمترین بزه در زنجان ایراد ضرب و جرح عمدی است، گفت:در وقوع این بزه، عوامل مختلفی موثر است که از جمله آنها می‌توان به کاهش آستانه تحمل مردم اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تبعات ناشی از این معضلات زیبنده طرفین دعوا و دستگاه قضایی استان نیست، افزود: می توان با فرهنگ سازی، مشکلات و معضلات این آسیب را به حداقل کاهش داد.

رییس کل دادگستری استان زنجان به اقدامات انجام گرفته در دادگستری استان برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها گفت: با این اقدامات در موضوع جلوگیری از اطاله دادرسی در جایگاه پنج کشور قرار گرفتیم.

فرجی برحق به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در این رخداد مهم‌ اهمیت بسزایی دارد که امیدواریم مردم با مشارکت حداکثری، سکان اداره کشور را به نامزد اصلح بسپارند ‌.

وی به لزوم رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی اشاره و خاطر نشان کرد: طبق قانون تخلفات احتمالی رصد می شود.




اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha