مشارکت ۱۵ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده و مشارکت می‌کنند.

سید جواد هاشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخاب اعضای هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام می شد.

وی گفت: بنابراین فرصت کم بود و از قبل باید زمینه برگزاری انتخابات در استان ها فراهم می شد.

وی افزود: هیات های اجرایی قبل از اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و مشخص شوند، تعیین شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شاید بسیاری از این افراد در هیات های اجرایی موضع نداشته و یا موضع خود را تغییر داده باشند و اکنون امکان جابه جایی و تغییر آن ها وجود ندارد.

هاشمی عنوان کرد: توصیه می کنیم برای چینش نیروها از همه جریان های سیاسی استفاده شود و به فرمانداران اعلام شده در چینش افراد بر سر صندوق ها همه جریان های سیاسی دیده شوند و مراعات همه جریان های سیاسی شود.

وی بیان کرد: ۸۵۳ صندوق رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده و همه شرایط و زیرساخت ها از جمله صندوق ها و دستگاه های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در برخی شهرهای استان، افزود: بخش اول، به دلیل بروز مشکل در پسورد و رمزی بود که شورای نگهبان داده بود و این مربوط به کل کشور بود و رفع اشکال شد.

وی تاکید کرد: بخش دوم مربوط به چند نفر از کاربران بود که سر صندوق حاضر نشدند و جابه جا شدند، هم اینک از کارمندان دولت استفاده شده تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، ستادهای استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha