۳۰۸ بقعه امامزادگان مازندران میزبان برگزاری جشن‌های غدیر

ساری-ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر با موضوع "ولایت علوی، اکمال دین نبوی" در ۳۰۸ بقعه امامزادگان استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز شنبه افزود: در طول این دهه، هر شب و به صورت گردشی در صحن یکی از بقاع شاخص استان، جشن‌های شاد با حضور سخنران و مداح شاخص، گروه سرود و اجرای مسابقه، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و دیگر برنامه‌های متنوع در حال برگزاری است.

وی مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره از جمله برنامه های پیش بینی شده در برخی بقاع دانست و ادامه داد: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این جشن ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ولایت مداری مردم مازندران در طول تاریخ به اثبات رسیده است، اظهار داشت: این استان از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود که این مسأله نشان دهنده پیروی مردم این استان از اهل بیت (ع) و نوادگان آن‌ها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha