۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85516064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افت فشار آب سه روستای ملکشاهی برطرف شد

۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبر: 85516064
افت فشار آب سه روستای ملکشاهی برطرف شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با تلاش جهادی و اقدامات انجام شده، مشکل افت فشار سه روستای شهرستان ملکشاهی برطرف شد.

"محمد محمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تلاش جهادی و اقدامات انجام شده، مشکل افت فشار سه روستای "درگه"، "چم انار" و "گنبد" شهرستان ملکشاهی برطرف و جمعیتی بیش از سه هزار و ۱۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی افزود: این شرکت با تهیه لوله و اتصالات مورد نیاز، رفع گرفتگی خطوط انتقال آب، بهسازی چشمه و همچنین حفاری‌های جدید، مشکل افت فشار آب روستاهای مذکور را رفع کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اجرای عملیات افزایش انتقال آب سد ایلام به شهرستان ملکشاهی، یادآور شد: طی روزهای گذشته و با افزایش ظرفیت انتقال آب این سد از ۷۰ به ۱۵۵ لیتر در ثانیه، مشکل کمبود آب آشامیدنی چندین ساله شهرهای "ارکواز"، "مهر" و "دلگشا" و هشت روستای این شهرها نیز برطرف شد.

محمدی در خصوص طرح آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، گفت: این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شده بود اما به دلایلی از جمله تخصیص‌ نیافتن اعتبار کافی به پروژه‌ای زمان‌بر تبدیل شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار پیمانکار در بخش سازه‌ای طرح آبرسانی به ملکشاهی مشغول فعالیت هستند که تصفیه‌خانه آب در بخش سازه، بیش از ۸۰ درصد و در بخش تجهیزات ۳۴ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی این پروژه در سال گذشته هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات سال جاری هزار میلیارد ریال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بخش فرایندی (فرآیندهایی که کار تصفیه را انجام می‌دهند) در پایان خرداد امسال و محوطه‌سازی و دیوارکشی تا شهریور به بهره‌برداری برسد.

محمدی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و مردم شهرستان ملکشاهی از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، رفع تنش آبی ۱۲۸ روستای استان ایلام با اجرای طرح جهاد آبرسانی با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال در این استان برنامه ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha