مقام افغانستان: شرایط برای حضور هیات حکومت سرپرست در نشست دوحه مساعد است

کابل- ایرنا- رئیس سوم سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان گفت: هر چند شرایط برای حضور هیاتی به نمایندگی از حکومت در سومین نشست دوحه مساعد شده است، اما همچنان تحولات را رصد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ ذاکر جلالی رئیس سوم سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان، در صفحه توئیتر خود نوشت: این‌بار، برخلاف نشست قبلی دوحه، شرایط برای حضور هیات حکومت افغانستان مساعد شده‌است، اما باز هم باید دید تا کم‌تر از 10 روز دیگر که به برگزاری این نشست باقی مانده است، تحولات به کدام سو پیش خواهد رفت .

به گزارش ایرنا، سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان به میزبانی سازمان ملل در قطر برگزار خواهد شد.

جلالی افزود: سومین نشست دوحه را باید در جایگاه متناسبش ارزیابی کرد. در این نشست فرستادگان ویژۀ برخی کشورها برای افغانستان تحت ریاست معاون دبیرکل سازمان ملل بحث و گفتگو خواهند کرد.

وی تاکید کرد: حکومت افغانستان نیز با درنظرداشت دستور کار و ترکیب نشست که قبلاً با حکومت به اشتراک گذاشته شده است، تصمیم به فرستادن هیاتی برای شرکت در این اجلاس گرفته است. اما هنوز روشن نیست که حکومت سرپرست افغانستان در چه سطح در این نشست شرکت خواهد کرد.

رئیس سوم سیاسی وزارت امور خارجه بیان داشت: دستور کار نشست نشان می‌دهد که بحث‌ها روی مسایل بخش خصوصی، مالی و بانکی و مبارزه با مواد مخدر و شرایط معیشتی مردم افغانستان متمرکز خواهد بود.

حکومت افغانستان طرفدار تعامل سازنده با کشورهای غربی است درست ماننده مسیری که با کشورهای همسایه و منطقه پیشرفت‌هایی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha