فعالان سیاسی گلستان: انتخابات صحنه اثرگذاری ملی و بین‌المللی است

گنبدکاووس- ایرنا- فعالان و کنشگران سیاسی و اجتماعی استان گلستان معتقدند: حضو پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که فردا جمعه هشت تیر برگزار می‌شود، منشا اثرگذاری‌ مثبت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای ایران خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این عده از فعالان و کنشگران سیاسی و اجتماعی گلستان در گفت و گو با ایرنا، معتقدند مشارکت بالا در انتخابات و رای به نامزد اصلح برای تصدی پست ریاست جمهوری، پشتوانه محکمی برای رئیس دولت چهاردهم در مسیر پیگیری و تحقق مطالبات مردم در عرصه داخلی و نیز دفاع از حقوق و منافع جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی خواهد بود.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان و دانش آموختگان استان گلستان گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات فردا منشا برکات زیادی برای نظام جمهوری اسلامی ما بویژه در صحنه بین المللی و کاهش تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران خواهد داشت.

مهدی سیدکلاته افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با مشاهده حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات، دیگر کمتر به دنبال تنش، درگیری و مزاحمت علیه کشور ما خواهند بود زیرا می‌بینند مردم ایران باوجود برخی مشکلات اقتصادی همچنان کنار حاکمان و مسئولان خود هستند.

عضو شورای اجرایی خانه احزاب استان گلستان اضافه کرد: اقشار مختلف مردم ایران اسلامی همواره با آگهی و بصیرت، بارها ثابت کرده‌اند که همیشه در بزنگاه‌های تاریخی کنار حاکمیت و مسئولان هستند و برای درهم شکستن توطئه‌های دشمنان با صلابت در میدان حاضر می‌شوند.

این فعال سیاسی گلستان، مهمترین ویژگی رئیس جمهور را مردمی بودن، پاکدستی، صداقت و تخصص دانست و گفت: سلامت نفس در کنار توانمندی و تقوا در کنار تخصص می‌تواند ملاک تشخیص نامزد اصلح در انتخابات پیش رو باشد.

سیدکلاته افزود: رهبر معظم انقلاب هم بارها شرایط نامزد اصلح را تبیین و تشریح کردند که مردم در انتخاب خود به سوابق مدیریتی، عملکردی و اخلاقی فرد توجه کنند.

رئیس شورای وحدت و دبیر جامعه روحانیت مبارز در گنبدکاووس هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند: «مشاکت حداکثری مردم در انتخابات نمایش قدرت آفندی و پدافندی کشور به دوست و دشمن است» بنابراین می طلبد تا مردم حضور پرشوری در این رخداد مهم سیاسی و سرنوشت ساز داشته باشند.

محمدباقر مظفری بابیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری دل دوستان نظام اسلامی را شاد و دشمنان را ناامید خواهد کرد، افزود: داشتن ایران قوی ضامن آینده‌ای روشن برای فرزندان کشور است و لازمه آن نیز در صحنه بودن مردم بالاخص در انتخابات است.

رئیس شورای وحدت و دبیر جامعه روحانیت مبارز در گنبدکاووس انتخابات را عرصه تجلی دموکراسی و مردم سالاری دینی دانست و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ما مردم برسرنوشت خویش حاکم هستند و به همین علت حضور پرشوری در انتخابات‌ها دارند اما بعضا شاهدیم در جوامع پیشرفته که ادعای دموکراسی دارند، میزان مشارکت مردم آنها در انتخابات پایین است.

مظفری اضافه کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از امیدواری به آینده، اعتقاد به حاکمیت و باور به عزت‌مندی دارد بنابراین آنها با باور به این موضوع و اینکه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی جامعه ایفاگر نقش و ناظر بر عملکرد مسئولان هستند هیچگاه صحنه را خالی نخواهند کرد.

مظفری بابیان اینکه رئیس جمهور آینده باید قویترین مدیر اجرایی باشد تا بتواند قوانین را به نحو احسن در جامعه اجرا کند، افزود: مردم هم وظیفه دارند با احساس مسئولیت نسبت به آینده خود و فرزندانشان، در انتخابات حضور فعال داشته باشند.

دیگر فعال سیاسی گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه و پیشرفت در همه بخش‌های جامعه نیازمند اقتدار کشور در عرصه ملی و بین المللی است و این مهم تنها باحضور پرشور مردم در انتخابات محقق می‌شود.

وحید میردار افزود: اقتدار ایران برپایه پشتوانه مردمی نه تنها به پیشبرد اهداف دیپلماتیک کشور در عرصه بین المللی کمک می‌کند بلکه تضمین کننده امنیت ما و مانع طمع و دست اندازی دشمنان به منابع و خاک این مرز و بوم خواهد بود.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور همیشه در صحنه مردم اکنون به نقطه رشد و تکامل رسیده است، اضافه کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری فردا و رای به نامزد اصلح به تقویت و استحکام بیشتر پایه‌های نظام و رشد و تکامل مضاعف آن کمک می‌کند.

به گفته میردار، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کلید و محور اصلی نظام اسلامی و مردم سالاری دینی نیز محور تمام انتخابات برگزار شده، بوده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: انتخاب درست و رای به نامزد اصلح «امنیت، رفاه، آموزش و سلامت» را برای کشور به ارمغان خواهد آورد بنابراین هم واجدین شرایط رای دادن باید در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.

میردار به برخی پیامدهای انتخاب درست نیز اشاره کرد و گفت: ریشه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و معیشتی مردم در سیاست است و سیاستمداران مسیر راه را به جامعه نشان می‌دهند لذا با بالارفتن آگاهی، فهم و شعور سیاسی مردم، رشد جامعه نیز چندین برابر خواهد شد.

وی افزود: مردم با حافظه تاریخی بالایی که دارند و با رای به نامزد اصلح اجازه نخواهند داد، خدشه‌ای به اداره امور کشور و مسیر در پیش گرفته شده رشد و تعالی آن از سوی برخی لیبرال‌ها و سازش مسلک‌ها وارد شود.

فعالان سیاسی گلستان: انتخابات صحنه اثرگذاری ملی و بین‌المللی است

عضو حزب فدائیان اسلام در گنبدکاووس نیز در گفت و گو با ایرنا، میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را در عرصه بین الملل حائز اهمیت دانست و گفت: هرچه حضور مردم در شعب اخذ رای بالاتر باشد، قدرت رئیس جمهور آینده در مذاکرات بین المللی افزایش خواهد یافت.

ابوالفضل تاجیان افزود: راهی که رئیس جمهور شهید و همراهانش در صحنه بین الملل بدون اتکا و مذاکره با آمریکا برداشتند توسط رئیس جمهور منتخب آینده هم با قدرت و عزت استمرار یابد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آینده باید با الگوگیری از دیپلماسی شهید رئیسی و امیر عبدالهیان در عرصه بین المللی گام های موفقی بردارد و مردم ما هم با نگاه عقلانی، نامزد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

تاجیان به اشاره به مناظرات انجام شده بین ۶ نامزد ریاست جمهوری، افزود: مردم در این مناظرات با نقطه نظرات نامزدها و گرایش‌ها و خطوط فکری آنها آشنا شدند که به انتخاب درست آنها و سپردن امور اجرایی کشور به فرد اصلح کمک خواهد کرد.

وی همچنین بابیان اینکه مردم ایران همواره پای نظام و آرمان‌های آن بوده و هستند، بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات در واقع رای دوباره آنها به نظام جمهوری اسلامی و نیز ارزش قائل شدن برای سرنوشت کشورشان است.

تاجیان افزود: دشمنان، بدخواهان و سلطنت طلبان با تبلیغات مسموم خود به دنبال حضور کمرنگ مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری هستند اما به کوری چشم همه آنها، اقشار مختلف مردم کشورمان باحضور در این عرصه مهم سیاسی، پاسخ محکم و دندان شکنی به آنها خواهند داد.

به گفته عضو حزب فدائیان اسلام، مردم ایران با بینش سیاسی بالای خود همواره در بزنگاه‌های تاریخی از جمله انتخابات، هوشمندانه ایفای نقش کرده و خواهند کرد.

وی افزود: مردم انتظار دارند تا دولت چهاردهم از نیروهای سازنده، متعهد و متخصص کشور فارغ از نگاه سیاسی و حزبی استفاده کند تا شاهد بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور و مردم باشیم.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در پی حادثه ناگوار شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، فردا جمعه هشت تیر در سراسر کشور از جمله استان ۲ میلیون نفری گلستان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha