۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85512164
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دعوت مرزنشینان گلستان از مردم برای شرکت در انتخابات +فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - جمعی از اهالی اهل سنت و ترکمن ساکن نواحی مرزی گلستان بامهم دانستن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشت تیر، ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در این عرصه مهم و سرنوشت ساز، از دیگر اقوام و مذاهب ساکن این استان شمالی خواستند مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مرزنشینان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کردند: اهل سنت استان همواره نسبت به رویدادها و موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به‌خصوص انتخابات حساس بودند چراکه این عرصه مهم سیاسی را در تعیین سرنوشت جامعه بسیار مهم می‌دانند.

یکی از روحانیون بخش داشلی برون درباره اهمیت انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باتوجه به جایگاه و اهمیت آن یک وظیفه شرعی است و بر هر مسلمان لازم است در این عرصه حضور یابد.

آخوند عباس موخات افزود: انتخاب فرد شایسته و اصلح برای کرسی ریاست جمهوری همیشه مورد توجه مردم است و بدون تردید آنان با در نظر گرفتن ویژگی‌ و توانمندی نامزدها به فرد مورد نظر رای خواهند داد.

وی اضافه کرد: مردم شریف و بابصیرت منطقه مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس مانند دوره‌های گذشته حضور پرشوری در این عرصه مهم سیاسی و سرنوشت ساز خواهند داشت.

دعوت مرزنشینان گلستان از مردم برای شرکت در انتخابات +فیلم

یکی از معتمدین روستای «هوتن» گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا گفت: از اول انقلاب تاکنون همیشه روستاهای مرزنشین در انتخابات حضور فعال و چشمگیری داشتند و مردم در این مناطق به صورت خودجوش به تبلیغات انتخاباتی می‌پردازند.

محمد یوسفی بیان کرد: با بررسی تاریخ روستای مرزنشین هوتن، حضور باشکوه و حماسی مردم این منطقه در همه انتخابات نمایان است و در هشتم تیر امسال هم حضور اثرگذاری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: مردم این منطقه مرزی و کمتر توسعه‌یافته برای حضور در انتخابات و انتخاب فردی شایسته و اصلح مانند شهید آیت الله رئیسی که به مناطق محروم و مرزنشین اهتمام ویژه داشت، لحظه‌شماری می‌کنند.

یکی از روحانیون شهر تازه تاسیس «کرند» هم معتقد است: انتخاب شایسته‌ترین فرد برای ریاست جمهوری در سایه مشارکت حداکثری و حضور پرشور واجدین شرایط رقم خواهد خورد.

آخوند ایشان‌محمد غراوی اظهار کرد: با انتخاب فردی توانمند برای ریاست جمهوری می‌توان بسیاری از مشکلات فعلی کشور را رفع کرد به همین دلیل انتخابات هشتم تیر، نقش مهمی در سرنوشت ملت و کشور دارد.

یکی از رای اولی‌های شهر مرزی اینچه‌برون گنبدکاووس هم گفت: خوشحالم که در اولین مشارکت سیاسی قرار است در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم

زهرا ایران‌نژاد خطاب به هم سن و سالانش بیان کرد: انتظار دارم دوستانم به فردی رای دهند که علاوه بر مدارج عالی تحصیلی و تخصص، پیرو ولایت فقیه باشد.

عافیه امینی یک خانم خانه‌دار ساکن اینچه‌برون هم گفت: بانوان نقش موثری در شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری دارند و باید از این ظرفیت برای جهاد تبیین و دعوت مردم به حضور حداکثری در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز استفاده کنند.

یکی از کسبه بخش مرزی داشلی‌برون هم در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بازاریان و اصناف از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند و علاوه برحضور پرشور در انتخابات، می‌توانند زمینه حضور پرشور دیگر اقشار مردم را نیز در این عرصه فراهم کنند.

فرهاد جاویددوست افزود: بازاریان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند و امروز نیز همسو با نظام و همگام با آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند.

یکی از آموزگاران اهل روستای «تنگلی» بخش‌ داشلی‌برون هم به ایرنا گفت: آموزگاران از اقشار مورد اعتماد جامعه هستند و می‌توانند آحاد مختلف مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات هشت تیرماه دعوت کنند.

قربان‌تاج بخشنده بابیان اینکه میزان مقبولیت هر نظام سیاسی در عرصه ملی و بین المللی به مشارکت مردم در انتخابات است، بیان کرد: حضور پرشور مردم در این عرصه مهم سیاسی، وحدت، همدلی و اقتدار کشور را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی باتاکید برضرورت حضور همه واجدین شرایط در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشت تیرماه امسال، افزود: مشارکت حداکثری مردم نشانه عشق و علاقه آنان با کشور و سرنوشت آن است.

روحانی روستای «قره ماخر» گنبدکاووس هم معتقد است: حضور در انتخابات، مانند خط مقدم و جبهه و میدان جهاد است که باید مردم با تمام قوا در این صحنه حضور داشته باشند.

آخوند سراج‌الدین امانی افزود: مهمترین عرصه برای پشتیبانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی، حضور حماسی در پای صندوق‌های رای است و با حضور مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی در انتخابات، یکبار دیگر قدرت، وحدت و همدلی جامعه را به رخ جهانیان خواهیم کشید.

مدرس حوزه علمیه بخش داشلی‌برون هم به خبرنگار ایرنا بیان کرد: حضور باشکوه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان انقلاب اسلامی را مایوس می‌کند.

آخوند مرادمحمد کسلخه افزود: مردم باحضور حماسی خود در انتخابات، راه شهید رئیسی را ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: هر رای مردم تیری بر قلب دشمنان است و فتنه‌های آنان را خنثی خواهد کرد.

دعوت مرزنشینان گلستان از مردم برای شرکت در انتخابات +فیلم

مطابق اعلام رئیس ستاد انتخابات گلستان، هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش بینی شده است.

شمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات گلستان برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر است.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha