۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85516273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف ۱۱ هکتار حریم رودخانه ها و انسداد ۱۵ حلقه چاه در طالقان

کرج - ایرنا - مدیر اداره امور آب شهرستان طالقان استان البرز اعلام کرد: امسال ۱۱ هکتار از اراضی حریم رودخانه های این شهرستان آزاد سازی و ۱۵ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد.

"محمد رضا اسماعیلی خرسند" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور کنترل و مدیریت بهره وری آب، سه حلقه چاه کشاورزی طی 2 ماه گذشته ر این شهرستان به کنتور هوشمند برق تجهیز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح جامع مطالعاتی حوضه آبریز دریای خزر در شمال استان البرز اشاره کرد و گفت: بر این اساس وضعیت منابع آب سطحی و زیر زمینی یک هزار و۲۰۰ هکتار از اراضی شمالی این استان در دست مطالعه قرار دارد.

اسماعیلی خرسند افزود: شهرستان طالقان به علت شرایط خاص اراضی و شیب کوهستانی، فاقد یکپارچگی سطح آبی در سفره های زیر زمینی است و بر همین اساس طرح های نظارتی برای صیانت از آبهای این شهرستان تشدید شده است.

وی گفت : به علت شیب اراضی طالقان، چاههای آب این شهرستان به شدت تحت تاثیر بارندگی ها و جریان تغذیه آب رودخانه ها قرار دارد.

اسماعیلی خرسند بیان کرد: برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی، شرکت آب منطقه ای البرز اجرای طرح های ویژه ای در شهرستان طالقان برای سال جاری برنامه ریزی کرده است .

وی افزود: انسداد ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز و تعدیل و اصلاح چاه های مجاز در راستای سازگاری با کم آبی از مهمترین برنامه های این شهرستان است.

این مسوول گفت: موقعیت کوهستانی سبب شده تا فرسایش خاک در طالقان بالا باشد و هر ساله در فصل بارندگی ها شاهد بارش های سیلابی در این شهرستان باشیم .

مدیر اداره امور آب طالقان بیان کرد: بر همین اساس قرارداد پروژه لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها با یک شرکت پیمانکاری منعقد شده تا رودخانه های این شهرستان لایروبی شود.

اکنون شهرستان طالقان دارای ۱۴۰ حلقه چاه مجاز و ۳۰۰ حلقه چاه غیر مجاز است که انسداد ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در دستور کار سال جاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha