۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85516293
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات ورزشی و فرهنگی شرکت می‌کنند

همدان-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مسابقات ورزشی و فرهنگی گفت: ۳۰ درصد از این دانش آموزان در مسابقات شرکت می کنند و فعال هستند.

به گزارش ایرنا، رضا مرداد صحرایی روز شنبه در آیین افتتاح اردوگاه‌های دانش‌آموزی گنجنامه و امیرالمومنین (ع) همدان اظهار کرد: این نخستین اردوگاه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و والدین می‌توانند در کنار فرزندانشان، ساعات آرامی را بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از تحصیل باز نمانند.

وی با بیان اینکه تربیت ۶ ساحتی دانش‌آموزان مد نظر است، افزود: شرکت در انتخابات، تربیت فرهنگی دانش‌آموزان و یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا رفت و آمد و عبور و مرور دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها، راحت شود.

۳۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات ورزشی و فرهنگی شرکت می‌کنند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز اظهار کرد: ساخت این اردوگاه به برکت سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان است و امروز شاهد افتتاح این اردوگاه هستیم.

حمیدرضا خان‌محمدی ابراز امیدواری کرد این اردوگاه‌ها در راستای تربیت همه جانبه‌ دانش‌آموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

خوابگاه و سلف سرویس اردوگاه دانش آموزان استثنایی امیرالمومنین(ع) امروز شنبه در مراسمی با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و مسوولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پروژه با زیر بنای ۸۸۰ متر در محله عباس آباد همدان احداث شده است.

۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور شهید به استان همدان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۵۸۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۵۰ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز اختلالات یادگیری در استان همدان تحصیل می کنند که ۹۵ درصد دانش آموزان مشکل ذهنی و پنج درصد آنها معلولیت جسمی با بهره هوش عادی دارند.

استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha