مدیرکل توسعه ورزش همگانی: طرح ملی ورزش و مردم در کشور اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه طرح ملی ورزش و مردم طی ۱.۵ ماه آینده به طور کامل اجرایی می‌شود، گفت: فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی یکی از بازوان وزارت ورزش در اجرای این طرح ملی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا کلانتری در آیین پانزدهمین بزرگداشت روز ملی بادی‌بالانس که با حضور احمد گواری رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی، مسئولان این فدراسیون و جامعه علاقمندان بادی‌بالانس برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در تلاش برای خدمت‌رسانی مناسب به علاقمندان در راستای توسعه میزان تحرک و فعالیت بدنی در سطح کشور است و یکی از بازوان وزارت ورزش و جوانان در طرح ملی ورزش و مردم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طرح ملی ورزش و مردم برای اولین بار در کشور رقم خورده و قرار است یک اقدام بزرگ صورت گیرد؛ در این طرح خدمات رایگان ورزشی در مکان‌های رایگان و در قالب رشته‌های ورزشی مختلف به تمامی اقشار جامعه ارائه می‌شود.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برای اولین بار بند سوم از اصل سوم قانون اساسی را در کشور اجرا خواهیم کرد، گفت: بر این اساس شاهد تحقق آموزش و تربیت بدنی رایگان خواهیم بود و یکی از فدراسیون‌هایی که در راستای تحقق و اجرای این طرح به وزارت ورزش و جوانان کمک کرد، فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی است.

کلانتری با بیان اینکه مقدمات طرح ملی ورزش و مردم آماده شده، اعلام کرد: ۱۵۰۰ سالن ورزشی در سطح کشور آماده ارائه خدمت و ۶ هزار مربی نیز در حال آموزش هستند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این طرح طی ۱.۵ ماه آینده به طور کامل در کشور اجرا می‌شود و فعلا فاز اول آن اجرایی خواهد شد و اگر بتوانیم به خوبی آن را اجرا کنیم تا فاز چهارم نیز پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم در یک چشم انداز ۱۰ ساله، حداقل ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش تحرک و فعالیت بدنی مناسب که در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه است قرار دهیم، اظهار کرد: افسران سلامت مربیان ورزشی هستند و شعار پیشگیری بهتر از درمان است را به واقعیت تبدیل می‌کنند و در این مسیر مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان قرار دارند.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۳۴ هزار باشگاه ورزشی داریم که به واسطه آن بالغ بر ۳۵۰ هزار شغل برای تحصیل کرده‌های ورزش کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: زمانی که جمعیت ورزشکاران در کشور افزایش یابد این امر موجب افزایش میزان استفاده از محصولات ورزشی و همچنین افزایش تولید محصولات ورزشی می‌شود و در نهایت رونق تولید را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha