۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85516331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید بر تسهیل تردد زائران اربعین از مرزهای خوزستان

آبادان - ایرنا - فرمانده مرزبانی خوزستان بر تسهیل تردد زائران اربعین از مرزهای خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار لطفعلی پاکباز روز شنبه در دیدار با سرتیپ عبدالساده نیروز یاسین فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق در کنترل مرزی چذابه اظهار کرد: این دیدار در راستای تحکیم انتظامات مرزی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و تسهیل در تردد زوار ایرانی به کشور عراق انجام شده است.

وی بر ارتقای امنیت مطلوب در نوار مرزی مشترک، جلوگیری از ترددهای غیرمجاز و لزوم انسداد مرز به منظور مبارزه با هرگونه قاچاق و تجاوز مرزی در این دیدار تاکید کرد.

سردار پاکباز گفت: تسهیل در تردد زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی و برخورد شایسته و مناسب با زائرین در خاک ۲ کشور مورد تاکید مقام های ایران و عراق است.

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره بر عزم جدی مرزبانی ۲ کشور در جهت ارتقای امنیت مرزی و انسداد کامل مرزها و جلوگیری از هرگونه ترددات غیرمجاز مرزی بیان کرد: ملاقات‌های مرزی موجب تحکیم روابط و همبستگی بیشتر بین مرزبانی۲ کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: باید با اتحاد و تعامل هرچه بیشتر، هرگونه ناامنی و قاچاق را از مرزهای بین ۲ کشور ریشه کن کرده و اجازه هرگونه توطئه و ناامنی را از سوی معاندین و قاچاقچیان سلب کنیم.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مرزی بین سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان و سرتیپ عبدالساده نیروز یاسین فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق به امضا رسید.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha