اجرای طرح انسداد مبادی در ۱۱ محله حاشیه‌نشین تهران

تهران بزرگ - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش مکلف شد طرح انسداد مبادی بی‌سوادی را در ۱۱ محله حاشیه‌نشین شهر تهران اجرا کند.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، رییس کارگروه علمی عملیاتی حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی شورای اجتماعی کشور روز شنبه گفت: صیانت از خانواده‌های کودکان کار و معتادین متجاهر در محلات حاشیه نشین بر عهده ما است و در این راستا برای ۱۶ دستگاه مختلف اعم از وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی در وزارت کار و حوزه‌های دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و... تکلیف قانونی تعریف شده است تا در ۱۱ محله حاشیه نشین اقدام کنند. بودجه‌های خاص خود را نیز برای این امر در نظر گرفتیم.

ابراهیم نورمحمدی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است طرح انسداد مبادی را در ۱۱ محله حاشیه نشین شهر تهران اجرا کند. در این راستا وزارت آموزش و پرورش کودکان بین ۶ تا ۱۲ سالی که از تحصیل بازماندند و کد ملی آنها مشخص است، به تحصیل و یا حوزه‌های دیگر باز می‌گرداند. اعتبار موردنیاز این امر را نیز به وزارت آموزش و پرورش ارائه کردیم، از گروه‌های مردمی نیز حمایت کردیم تا کنش‌های مشخصی را در این محلات انجام دهند.

وی افزود: سازمان فنی حرفه‌ای هم مکلف شد که در محلات حضور یابد و تعدادی استادکار اعم از برق‌کار، خیاط تربیت کند تا آن استادکار بتواند محله خود را رونق دهد. بسیاری از مسائل را نیز برای دستگاه‌ها مشخص کردیم و منابع را از سازمان برنامه فراهم کردیم. ما پیگیری وظایف دستگاه‌ها را بر عهده داریم.

اجرای طرح انسداد مبادی در ۱۱ محله حاشیه‌نشین تهران

مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در منطقه ۱۲ تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران صبح امروز در بازدید پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه از اقدام های انجام شده و تعدادی از طرح های ترافیکی منطقه ۱۲ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و وجود بازار بزرگ تهران و همچنین تمرکز سایر مراکز مهم اداری و تجاری، این منطقه با بیش از ۳ میلیون سفر روزانه پر رفت و آمدترین منطقه پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

شهریار افندی‌زاده افزود: عملیات اجرایی طرح‌های هندسی و آرام‌سازی میدان شوش، خط‌کشی معابر شریانی و بزرگراهی به طول بیش از ۱۶۰ کیلومتر، نصب و مرمت جناغی‌ها و تقاطع‌ها با بیش از ۴۰ عدد استوانه و ۱۲ قطعه کاشن تانک، احداث و مرمت ایستگاه های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه های منطقه ۱۲ در حوزه حمل و نقل است.

وی با اشاره به وجود ۳ پایانه فیاض بخش، امام خمینی(ره) و ری به عنوان پایانه‌های اصلی مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای با توجه به نیاز مبرم به فضای پارک خودرو موجود در سطح منطقه نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید به سیاست ها و برنامه های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهردار منطقه ۱۲ خواست تا گزارشی از مطالعات مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، شناسایی و مکان‌یابی نقاط مناسب ساخت و راه‌اندازی پارکینگ‌های آسانسوری و روتاری، مکان‌یابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از تکنولوژی میکروبیلیتی (دوچرخه و اسکوتر برقی) در معابر و شریان های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha