۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85516371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگداشتی برای شهدای ایل، الگوهای مقاومت فارسی

شیراز - ایرنا - عشایر ذخیره انقلابند؛ ذخایری که هر کجا باید، دلاورانه به میدان آمده‌اند و شجاعانه از خاک و ارزشهای میهن اسلامی دفاع کرده‌اند؛ نمونه‌اش سه هزار شهیدی که از دل ایلات و عشایر فارس برخاستند و برای دفاع از ایران جان خود را نثار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فارس قطب عشایری کشور است، فارس این استان از ۱۲ درصد جمعیت عشایری ایران میزبانی می‌کند و با تنوع اقوام مانند ایلات بزرگ قشقایی، لر، خمسه، کهمره و دیگر طوایف مستقل، ایرانی کوچک را در خود جای داده است.

جایگاه برجسته فارس در جامعه عشایری ایران نه تنها در تولیدات عشایری و امنیت غذایی کشور بلکه همواره در دفاع از میهن اسلامی نیز به روشنی نمودار شده و این جمعیت سلحشور هیچگاه راه نشستن و نظاره کردن را در پیش نگرفته و همواره دلاورانه به میدان آمده است.

۱۲ هزار شهید عشایر کشور، نمونه روشنی از وطن دوستی جمعیت عشایری ایران است که نقش بی‌بدیلشان در دفاع از مرزها انکار ناشدنی است، در این میان سه هزار یعنی یک چهارم از این شهدا از ایلات و عشایر فارس برخاسته‌اند.

حالا که قرار است آبان ماه ۱۴۰۳ پس از حدود ۱۵ سال بار دیگر در دومین اجلاسیه امیران و ۱۵ هزار شهید فارس برگزار شود، یاد سه هزار عشایر شهید این استان نیز در کدنج سی‌یخ دارنگون شیراز بزرگ‌داشته شد تا پیش اجلاسیه‌ای برای این رویداد باشد.

فرمانده سپاه عشایر فارس و دبیر این اجلاسیه اظهار کرد:عشایر فارس به عنوان بزرگ‌ترین جامعه عشایری کشور به دلیل تنوع اقوام به نوعی یک ایران کوچک است.

شکوهی گفت: وطن دوستی و بیگانه ستیزی از ویژگی‌های عشایر فارس بوده و تقدیم سه هزار شهید عشایر به اسلام و انقلاب خود گواهی بر وطن دوستی عشایر است که در همه برهه های سخت به کمک اسلام و ایران آمده اند.

بزرگداشتی برای شهدای ایل، الگوهای مقاومت فارسی

بزرگداشت یاد شهدای عشایر، چراغ راهی برای آینده ایران

عشایر فارس در زنده نگاه داشتن یاد فرزندان شهید ایل نیز سنگ تمام گذاشتند؛ چرا که به گفته روح الله رشیدی کوچی دبیر ستاد مردمی اجلاسیه سه هزار شهید عشایر استان، بر پایی چنین اجلاسیه ای علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدا که با تمام وجود جانشان را تقدیم انقلاب کردند و در تمام صحنه ها حاضر بودند، چراغ راهی برای آینده است تا بدانیم امنیت و آرامش امروز ما نتیجه فداکای این عزیزان بوده است.

بزرگداشتی برای شهدای ایل، الگوهای مقاومت فارسی

رشیدی پس از برپایی این اجلاسیه به ایرنا گفت: عشایر سرداران بزرگی را در دفاع مقدس تقدیم کردند که نقش برجسته‌ای در پیروزی ایران داشتند بنابراین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنها، کم ترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم.

به گفته دبیر ستاد مردمی اجلاسیه ملی سه هزار شهید عشایر، بزرگان عشایر نیز در این اجلاسیه حضور پیدا کردند که علاوه بر زنده نگهداشتن یاد شهدا، بار دیگر موجب اتحاد و همدلی این جامعه شد تا نشان دهند که عشایر همیشه پای کار نظام هستند و به ندای رهبر انقلاب لبیک می گویند.

بزرگداشتی برای شهدای ایل، الگوهای مقاومت فارسی

شهدای ایل، الگوی مقاومت

عشایر خاطره دلیرمردان ایل را هرگز فراموش نمی‌کنند و برای همین است که این اجلاسیه با حضور بزرگان ایل برگزار شد تا با صدایی رسا اعلام کنند عشایر که پای خون شهدای سرافراز خود ایستاده است؛ شهدایی که به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، امروز شجاعت و مردانگی آنها سرلوحه رزمندگان کشورهای محور مقاومت شده است.

چرایی اینکه شهدای سرافراز ایران اسلامی امروز الگوی رزمندگان مقاومت هستند را نیز مهمان ویژه اجلاسیه شهدای عشایر فارس توضیح داد؛ دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: در سال‌های دفاع مقدس غربی ها و کشورهای منطقه همگی به رژیم بعث عراق کمک کردند و همه امکانات جنگی را در اختیار آنها گذاشتند اما موفق نشدند چراکه شهدای ما از جان خود گذشتند تا آنها به مقصود خود نرسند.

بزرگداشتی برای شهدای ایل، الگوهای مقاومت فارسی

سیاری گفت: دشمن همه ترفند ها را به کار گرفت تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما به هدف خود نرسید و نهال انقلاب تبدیل به درختی تنومند شد؛ این دستاورد خون شهدا است. حفظ تمامیت ارضی کشور دستاورد دیگر خون شهدا بود تا حتی یک میلی متر از خاک ایران از دست نرود و این مساله بسیار مهمی است.

او عشایر را مظهر اقتدار ملی ایران اسلامی خواند که دلاور، شهادت طلبی و شجاعت و وطن پرستی آنها سازنده این اقتدار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha