قابلیت افزایش ۱۰ برابری صادرات خدمات فنی مهندسی توسط جهاددانشگاهی

تهران- ایرنا- رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز تصریح کرد: ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی از موضوعاتی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در آن فعال باشد و ظرفیت صادراتی ۷۰۰ میلیون دلار را در آینده نزدیک را به ۱۰ برابر افزایش دهد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمداسماعیل کفایتی در گفت‌وگویی به توانمندی جهاددانشگاهی در سراسر کشور گریزی زد و گفت: این نهاد یک مجموعه‌ شناخته شده و با سابقه‌ است که در عرصه های مختلف از جمله نفت افتخارات زیادی دارد. جهاددانشگاهی حلقه میانی دانشگاه با صنعت است و جایگاه و ظرفیت جهاددانشگاهی می‌تواند فرصت خوبی برای صنعت نفت باشد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز بخشی از توانمندی ها و دستاوردهای داخل کشور را مرهون رویکرد جهاددانشگاهی یا آموزش مهندسی و بخش های مرتبط با حوزه صنعت دانست و گفت: از دکل حفاری و پمپ های درون چاهی تا تجهیزات برقی و الکترونیک مورد مصرف صنعت پتروشیمی نمونه ای از توانمندی‌هاست.

کفایتی گفت: کشور در مسایل زیادی قبلا وابستگی داشته و پارک نیز نیازهایی را دارد که می تواند به جهاددانشگاهی بسپارد تا روی آن ها کار کند و آنهایی هم که آماده است داخل مجموعه از آن استفاده شود.

وی افزود: حتی کارهای اساسی‌تری می‌توان انجام داد، رویدادهای مختلفی برگزار کرد و طرح‌های پیشرانی هم تعریف کنیم؛ ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی از موارد مورد تاکیدی است که جهاددانشگاهی می‌تواند در آن حوزه بر سکو و پلتفرم صادرات قرار بگیرد و ظرفیت صادراتی که در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار است را در آینده نزدیک به ۱۰ برابر برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha