تقویت همکاری‌های جهاد دانشگاهی و وزارت دادگستری در حوزه مالکیت فکری

تهران- ایرنا- رییس‌ جهاد دانشگاهی در دیدار با وزیر دادگستری گفت: می‌توان از ظرفیت متخصصان جهاد به‌خصوص در حوزه مالکیت فکری، آموزش و پژوهش در وزارت دادگستری بیشتر استفاده کرد و با امضای یک تفاهم‌نامه اجرایی فعالیت‌ها را توسعه داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از جهاد دانشگاهی، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و معاونان این وزارتخانه با حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاد دانشگاهی و برخی اعضای هیات رئیسه این نهاد، امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌) در وزارت دادگستری دیدار کرد.

وزیر دادگستری، جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای انقلابی و موثر در تولید علم و پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری وزارت دادگستری و جهاددانشگاهی به خصوص در حوزه مالکیت فکری و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی وجود دارد.

رحیمی با اشاره به حوزه وظایف و اختیارات وزارت دادگستری، ظرفیت‌های بالقوه موجود از جمله شورای سیاست‌گذاری مالکیت فکری، مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک را زمینه‌های مناسبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه به خصوص در حوزه آموزش و پژوهش برشمرد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای تحقق اهداف دولت

رییس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست با بیان اینکه این نهاد همواره مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته است، افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی باسابقه درخشان در حوزه تولید علم، فناوری و فعالیت‌های علمی از ذخایر ارزشمند کشور به شمار می‌رود.

مسلمی نائینی، جهاد دانشگاهی را ویترین فناوری و نوآوری کشور برشمرد و از آمادگی این نهاد برای ارایه همه ظرفیت‌ها و استعداد خود در جهت تحقق اهداف دولت خبر داد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و داشتن سه خبرگزاری و مرکز افکارسنجی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است. سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی فعالیت دارند که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، تنها پارک فعال در زمینه علوم انسانی و صنایع فرهنگی است.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در زمینه تعارض منافع، مالکیت فکری و حقوق شهروندی گفت: جهاد دانشگاهی در این رابطه اقدامات خوبی انجام داده و پیش‌ از این نیز همکاری‌هایی بین این دو مجموعه به‌ ویژه در زمینه آموزش انجام‌ شده است.

مسلمی نائینی از جهاد دانشگاهی به‌ عنوان پل ارتباط بین دانشگاه و صنعت و خدمات نام برد و گفت: می‌توان از ظرفیت متخصصان جهاددانشگاهی مخصوصاً در حوزه آموزش و پژوهش در وزارت دادگستری بیشتر استفاده کرد و با امضای یک تفاهم‌نامه اجرایی فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

معاونان این دو مجموعه ظرفیت‌های همکاری مشترک را بررسی و بر حضور فعال نمایندگان جهاد دانشگاهی در شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مالکیت فکری در وزارت دادگستری تاکید کردند. همچنین مقرر شد، تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌ها به خصوص در حوزه مالکیت فکری، اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مهیا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha