استقبال هزاران نفری اصفهانی‌ها از جلیلی +عکس و فیلم

تهران- ایرنا- «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمین سفر استانی خود عصر امروز شنبه دوم تیرماه به اصفهان رفت و در میدان امام مورد استقبال هزاران نفری اصفهانی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در آستانه سفر جلیلی به اصفهان اخبار متعددی در باره حمایت برخی چهره های فرهنگی و سیاسی این استان از وی منتشر شد. انتشار کلیپی پیش از ورود وی به اصفهان و تاکید وی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت سیزدهم در قالب طرح "عهد سعید" که طرح های راهبردی اصفهان را نیز شامل میشد توجه بسیاری از هواخواهان را جلب کرد.

جمعیت چشمگیری از مردم شهر و استان اصفهان از ساعت ها پیش از وعده ای که شده بود در میدان امام و خیابان های منتهی به آن مستقر بودند.

سعید جلیلی در بدو ورود به اصفهان مورد استقبال شماری از فعالان سیاسی و فرهنگی و خانواده شهدا قرار گرفت.

وی در ادامه سفر خود به گلستان شهدای شهر اصفهان رفت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. جمعی از مردم و هواخواهان نیز او را همراهی می کردند. توجه جلیلی به مردم عادی و توقف او برای شنیدن صحبت هایشان از جمله قاب های پرتکرار این سفر بود.

وی پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم و اراک سفر کرده بود و قرار است پس از اصفهان، عصر امروز شنبه دوم تیر ماه عازم خوزستان شود.

همسر یکی از شهدا در ابتدا خطاب به سعید جلیلی گفت: حالا که در نقطه‌ای از زمان ایستاده‌ایم که با چشمانمان صدور این انقلاب حکیم و نورانی را بر قلوب آزاده‌های عالم می‌بینیم انشاالله دولت چهاردهم مقدمه ساز ظهور معصوم چهاردهم و محقق کننده جهان ی شدن ذکر فرج باشد.

وی خطاب به ملت ایران اظهار داشت: روی سخن من با مردم فهیم و انقلابی ایران است؛ من چهار سال قبل در حالی که فرزند چهار ماهه‌ام هنوز پا به این دنیا نگذاشته بود و تنها ۲۲ سال سن داشتم و پیکر همسرم در تابوت شهادت بود و هنوز در خاک آرام نگرفته بود؛ بر خود واجب دانستم در انتخابات شرکت کنم.  

این همسر شهید افزود: مردم قدردان ایران؛ آیا چیزی هست که ارزش این را داشته باشد تا با شرکت نکردن در انتخابات بدون اهمیت دادن به خون هزاران شهید امنیت کشورمان را به خطر بیندازیم؟

وی خاطرنشان کرد: یادمان نمی‌رود زمانی کسانی بر کرسی ریاست جمهوری بودند که برخلاف گفتار رهبر انقلاب که فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آتش می‌زنیم، دیپلماسی ذلت را در پیش گرفتند و دغدغه ایشان را با کنایه پاسخ دادند.

این همسر شهید تصریح کرد: هم اکنون شاهد آن هستیم که همان جریان با گستاخی تمام قصد دارند مجدد با بهره بردن از گسل‌های قومیتی و ایجاد دو قطبی در جامعه دوران تلخ گذشته را تکرار کنند.

جلیلی در ابتدا در مزار شهیدان خرازی و زاهدی حضور یافت و به روح بلند آن شهدای والامقام ادای احترام کرد.

در فاصله بین فرودگاه تا میدان امام، جلیلی پای صحبت با نمایندگان مردم اصفهان در خصوص مطالبات دیرین مردمان این دیار نشست. اقشار مختلف مردم اصفهان وجمع هواخواهان وی در نقش جهان با شعارهای "صل علی محمد بوی رییسی آمد" و "رای ما یک کلام، جلیلی والسلام"و با شوق و ذوق ملموس از این نامزد ریاست جمهوری استقبال کردند.

فشردگی و شکوه جمعیت حاضر در میدان امام که در مقایسه با دیگر سفرهای نامزدهای ریاست جمهوری کم نظیر بود از نظر بسیاری از مخاطبان و فعالان شبکه های مجازی استان،  با تعابیری مانند "بزرگترین گردهمایی انتخاباتی ریاست جمهوری" یا "شلوغ ترین میتینگ انتخاباتی" لقب گرفت و به عقیده آنها این استقبال نظیر همان خوشامدگویی پرشوری است که اصفهانی ها در سفر شهید رییسی به استانشان به نمایش گذاشتند.

 جلیلی به سختی از میان جمعیت به روی جایگاه رفت و به فاصله کمی پس از آغاز سخنرانی جلیلی، عبارت "به عقب بر نمی گردیم" به عنوان شاه تیتر صحبت های او برجسته و منتشر شد. وی گفت:  برخی افراد رفتند توافق کردند و به اعلام دشمن، ۱۵ بار تعهدات را انجام دادند اما نتیجه چه شد؟دلار از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید. به عقب بر نمی گردیم.

جلیلی در سخنرانی خود اصفهان را یادآور شکوه تمدن و زنده کننده اعتماد به نفس ملی توصیف کرد و گفت: مردم اصفهان همواره در زمینه درک عمیق سیاسی و هوشمندی پیشگام بوده اند و توانمندی دانشگاه های این دیار به تنهایی با چند ورارتخانه کشور برابری می کند، به این معنا که یک جهان فرصت های فناورانه در نصف جهان وجود دارد.

جلیلی قهرمانی سپاهان د. جام حذفی را تبریک گفت و اضافه کرد به امید موفقیت آسیایی سپاهان، این قسمت از صحبت های جلیلی با تشویق مردم همراه بود جلیلی بر تامین حقابه های قانونی مربوط به اصفهان از طریق نقش آفرینی دولت  تاکید کرد و برقراری جریان زاینده رود را زمینه احیای فرصت های اقتصادی و کشاورزی مردمان این دیار و کمک به ارزآوری برای کشور عنوان کرد. 

مردم می‌خواهند راه شهید رئیسی را ادامه دهید

نماینده اصفهان نیز خطاب به جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم درباره محیط زیست می‌خواهند راه شهید رئیسی را ادامه دهید.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: آقای جلیلی شما آمده‌اید راه عدالت و رفع تبعیض سید محرومان را ادامه دهید. مردم اصفهان از تبعیض هایی که در حقابه زاینده رود روا شده مطالبه دارند و مردم اصفهان در باره محیط زیست می‌خواهند راهی را که شهید رئیسی آغاز کرد، شما ادامه دهید.

وی افزود: مردم استان اصفهان طالب آن هستند که مسیر عدالت و رفع تبعیض را ادامه دهید؛ مردم آمده‌اند بگویند «رأی ما یک کلام جلیلی والسلام».

براساس این گزارش، مردم اصفهان در میدان امام در حالی که پرچم ایران و تصاویری از سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شهید آیت الله رئیسی را در دست داشتند با شعار «دسته گل محمدی به اصفهان خوش آمدی» و نوای «حیدر حیدر» از جلیلی استقبال کردند.

«سعید جلیلی» در جمع اصفهانی‌ها با بیان اینکه اصفهان یادآور شکوه تمدن است، تصریح کرد: نگاه به اصفهان اعتماد به نفس ملی را زنده می‌کند. گذشته تاریخی پرشکوه ملت ما را به یاد می آورد. نام اصفهان قدرت تمدن سازی یک ملت بزرگ را به رخ می‌کشد.

جلیلی با اشاره به اینکه مردم اصفهان از حادثه حماسه می‌سازند، اظهار کرد: مردم اصفهان نه تنها حماسه می‌سازند بلکه با هنرشان این حماسه را ماندگار می‌کنند. این ظرفیت یک شهر است. مردمی که همه نقش آفرینند. اصفهان همیشه اینطور بوده است.

جلیلی افزود: وقتی که ملتی اینگونه برای نقش‌آفرینی آماده است؛ باید دولت دنبال کارهای جدید و انتقال های بین حوزه‌ای باشد تا بتواند مشکلات را برطرف کند. نباید فقط به راه حل‌های حداقلی اکتفا کند.  

متن کامل اظهارات جلیلی در میدان امام را  اینجا بخوانید.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha