پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش اردبیل با حضور وزیر کشور افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- آیین افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش و مسیر ارتباطی بین شهرک نیایش تا میدان موذن‌زاده اردبیل عصر شنبه در آیینی با حضور وزیر کشور و جمعی از مسوولان این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار اردبیل در این آیین توضیح داد که پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش که حدود یک کیلومتر طول دارد، با اختصاص اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در بازه زمانی کمتر از ۱۸ ماه آماده بهره‌برداری شد.

محمود صفری افزود: این پروژه شهرک‌های کوثر، نیایش و دادگستری را از ترافیک نجات می‌دهد و سوای اینها با اجرای یک فاز اضافه ساکنان خیابان ساحلی کارشناسان، بسیجیان و آتاماشین هم جزو ۱۰ شهرک و محله‌ای هستند که بهم متصل و هم از بن‌بست خارج می‌شوند.

وی تسهیل دسترسی به منطقه گردشگری شورابیل را از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه برشمرد و بیان کرد: این پروژه می‌تواند به مسافران کمک کند تا بدون ورود به مرکز شهر از مسیر کمربندی به نقطه خروجی شهر بروند.

شهردار اردبیل عنوان کرد: در زمینه ترافیک که دغدغه مردم است، توانستیم با دانشگاه شریف قرارداد ببندیم که ۱۹ دوربین در سطح شهر نصب کنیم و ۱۶ دستگاه دوربین هم امسال اضافه می‌کنیم و با ۳۵ دوربین نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مجموع ۱۲۰ دستگاه دوربین خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: استفاده از این دوربین‌ها نیازمند اینترنت پرسرعت بود که با پیگیری‌های انجام شده، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز به اجرا درآمد که تا شهریور پایان می‌یابد و می‌تواند به مدیریت ترافیک کمک کند.

صفری به بازدید وزیر کشور از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رئیسی نیز اشاره داشت و گفت: این پروژه که با طول هشت کیلومتر بزرگترین پروژه عمران شهری شمال‌غرب کشور است، حدود ۱۳ ماه پیش کلنگ‌زنی شد و پیش‌بینی می‌شود که تا سه ماه آینده به مرحله افتتاح برسد.

وی با اشاره به ۲۰ رمپ، چهار لوپ و چهار تقاطع در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: با تکمیل پروژه کمربندی دوم اردبیل تکمیل خواهد شد و یک‌چهارم شهر از معضل ترافیک نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش و اتصال به فاز سه شهرک کارشناسان، ساحلی و آتاماشین از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و بیش از ۲۵ هزار مترمربع از اراضی واقع در محدوده اجرای پروژه نیز در این مدت مورد تملک و بازگشایی قرار گرفت.

احداث پل نیایش یکی از طرح‌های مورد نیاز و مورد مطالبه شهروندان اردبیلی بود که با هدف روان‌سازی ترافیک در ورودی شهر از سمت تبریز اجرا شد و با اتصال شهرک‌های ولیعصر، کوثر و دادگستری به میدان موذن‌زاده، راه دسترسی اهالی به هسته مرکزی شهر آسان‌تر شده و شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

وزیر کشور صبح امروز با استقبال سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی از فرودگاه پارس‌آباد وارد استان اردبیل شد.

برگزاری نشست‌های بررسی مسائل شهرستانی در پارس‌آباد و مشگین‌شهر، بازدید از پروژه‌های مرزی و عمرانی و آغاز بهره‌برداری رسمی از تقاطع نیایش از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر کشور به استان اردبیل بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha