۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای تقاطع غیرهمسطح سردرود هزینه شد

تبریز- ایرنا- رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری برای اجرای تقاطع غیرهمسطح سردرود ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

«ولی پورمحمد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این پروژه در راستای ساماندهی ترافیک جاده ای مسیر ممقان - تبریز - عجب شیر و رفع نقاط حادثه خیز استان اجرا می شود، افزود: قرارداد اجرای این پروژه با پیمانکار در سال گذشته منعقد شده و در ۶ ماه اخیر روند اجرای آن سرعت گرفته است.

وی اظهار کرد: قرارداد اولیه این پروژه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که با احتساب مدت تعدیل و ۲۵ درصد ابلاغ، اعتبار آن به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای تقاطع غیرهمسطح سردرود هزینه شد

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح سردرود دارای ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی است که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

پورمحمد، ادامه داد: این پروژه، پل یک دهانه ۴۱ متری بوده که با احتساب رمپ و لوپ های آن طول آن به ۳.۵ کیلومتر می رسد و تاکنون برای اجرای آن ۲۸۰ تن آهن آلات استفاده شده است.

وی یادآور شد: برای اجرای این پروژه، سه هزار مترمکعب عملیات سنگی پیرامون جاده در ورودی سردرود اجرا شده و چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha