۸۰۰ هزار دانش‌آموز در نوار غزه از تحصیل بازماندند

تهران- ایرنا- وزارت آموزش و پرورش فلسطین آماری از تبعات جنگ علیه نوار غزه بر دانش آموزان منتشر و اعلام کرد که ۸۰۰ هزار نفر در این منطقه از تحصیل بازماندند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از عربی ۲۱، وزارت آموزش و پرورش فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که ۴۰ هزار دانش آموز امسال نتوانستند در امتحانات شرکت کنند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این رویداد خطرناک آینده دانش آموزان را تهدید کرده و مانع از دانشگاه رفتن آنها می شود.

همچنین در این بیانیه آمده که حملات ددمنشانه و متوالی دشمن صهیونیست به نوار غزه سبب محرومیت بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل شده است.

وزارت آموزش و پرورش نوار غزه همچنین با اشاره به تخریب مدارس و مراکز آموزشی این منطقه اعلام کرد که ۸۵ درصد از این مراکز در نتیجه هدف قرار گرفتن مستقیم و عامدانه از کار افتاده اند که این چالش بزرگی در برابر تلاشها برای از سرگیری آموزش پس از پایان جنگ خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می شود که روز گذشته نیز «صادق الخضور» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش فلسطین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز شهید شده‌اند. هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مدارس نوار غزه تخریب شده و ۶۳۰ هزار دانش آموز از رفتن به سر کلاس‌های درس محروم شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) گزارش داد که ۷۶درصد از مدارس نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی خسارت دیده‌اند؛ مدارسی که در ماه‌های گذشته به محل اسکان آوارگان فلسطینی تبدیل شده بود، اما صهیونیست‌ها به این مراکز ممنوعه هم رحم نکردند.

جنایات رژیم صهیونیستی در حالی در نوار غزه ادامه دارد که بر اساس اعلام روز شنبه وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) ۳۷ هزار و ۵۵۱ نفر در این منطقه به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، تاکنون ۸۵ هزار و ۹۱۱ نفر دیگر هم در نوار غزه مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha