۵۳ درصد زمین‌های کشاورزی خراسان‌شمالی سنددار شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: اکنون سند مالکیت برای ۵۳ درصد از زمین‌های کشاورزی استان صادر شد و این رقم در کشور به طور میانگین ۶۷ درصد است.  

به گزارش ایرنا، محمد مقدسی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سند مالکیت برای ۲۰۵ هزار و ۶۵۲ هکتار از زمین های کشاورزی خراسان شمالی صادر شده است و این روند تا اجرای کامل طرح ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در شاخص صدور سند زمین های کشاورزی از میانگین کشوری عقب است افزود: روند صدور سند مالکیت پیش از این کند بود اما اکنون با پیگیری های جدید سرعت گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی ادامه داد: سند زمین های کشاورزی برای ۱۱ هزار و ۴۳۰ قطعه زمین صادر شد و صدور اسناد بیشتر نیازمند همکاری بیشتر کشاورزان است.

نقشه برداری از ۱۶ هزار و ۵۷۵ قطعه زمین

وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۷۵ قطعه زمین های کشاورزی نقشه برداری و پنج هزار و ۶۸۷ قطعه پرونده تشکیل شده است.

مقدسی اظهار کرد: این اداره کل برای سرعت دادن به صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزی، تفاهم نامه چند جانبه با دستگاه های مختلف با محوریت دادگستری کل استان منعقد کرد و تهیه نقشه به صورت رایگان برای کشاورزان انجام می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه سقفی برای گستره زمین کشاورزی وجود ندارد و صدور سند مالکیت برای زمین های کشاورزی به هر وسعت قابل انجام است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی افزود: براساس این تفاهم نامه تهیه نقشه و جمع آوری اطلاعات ۴۲ هزار قطعه زمین کشاورزی به وسیله سه شرکت انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان‌شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha