۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85368195
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ادارات خراسان شمالی برای دریافت اسناد مالکیت تعجیل کنند 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت که از ادارات و دستگاه های اجرایی استان انتظار می‌رود برای انجام اقدامات لازم در زمینه دریافت اسناد مالکیت تعجیل کنند. 

محمد مقدسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره کل تهیه نقشه برای املاک دولتی را به صورت رایگان انجام می دهد و در این زمینه قرارداد تهیه نقشه های ثبتی برای چهار هزار قطعه ملک دولتی استان اعم از زمین و یا ساختمان اداری منعقد شده است.

وی افزود: متاسفانه استقبال دستگاه های اجرایی برای دریافت اسناد مالکیت چشمگیر نبوده و تاکنون تنها برای یکهزار و ۵۰۰ قطعه زمین دولتی استان نقشه برداری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمان اجرای این قرارداد و تهیه نقشه های املاک دولتی استان تا پایان امسال مهلت دارد از این رو از دستگاه های اجرایی انتظار می رود برای سرعت دادن به انجام کارها، به اداره ثبت اسناد و املاک استان مراجعه و در این باره اقدام کنند.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اعتبار اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

صدور بیش از ۳۴ هزار فقره سند مالکیت در استان

وی درباره صدور اسناد مالکیت در استان گفت: ۱۰ ماهه امسال ۳۴ هزار و ۷۱۲ فقره سند تک برگ صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵.۲ درصد رشد دارد.

وی افزود: برای اماکن روستایی استان هم در این مدت چهار هزار و ۳۸۰ جلد سند تک برگ مالکیت صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸.۵ درصد رشد دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای املاک مربوط به موقوفات استان هم ۴۷۵ جلد سند مالکیت صادر شد که این رقم هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۴ درصد افزایش دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha