به گزازش خبرنگار ایرنا، وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه در بازدید از پروژه راه آهن خرم آباد - دورود اظهار کرد: این طرح مهم و استراتژیک ، تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب و غرب کشور به مرکز است که بندر امام خمینی (ره) را به شمال غرب و سایر نقاط وصل و دسترسی مناسب را فراهم می کند.
مهرداد بذرپاش افزود: این محور مسیری برای واردات و صادرات بخش زیادی از نهاده های دامی و کشاورزی از بندر امام بوده و سریع و ارزان است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با استفاده از این مسیر محصولات مناطق مختلف را می توان به کشورهای همسایه در شمال و غرب کشور همچون ترکیه ، عراق ، روسیه، گرجستان و آب های آزاد و جنوب صادر کرد.
بذرپاش یادآور شد: راه آهن لرستان در مسیر دورود - خرم آباد - پلدختر - اندیمشک ۳۳۲ کیلومتر طول داشته و در ۲ قطعه تعریف شده است که قطعه اول به نام دورود - خرم آباد با ۱۱۴ کیلومتر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۲ درصد آن مربوط به سال گذشته و در پروژه های ریلی عدد قابل توجهی است.
وی با تاکید بر افزایش سرعت پروژه تصریح کرد: ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل استجازه مقام معظم رهبری به طرح تزریق شد و با فعالیت بیشتر کارگاه ها عملیات حفر تونل ها هرچه سریعتر به اتمام خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز بکار قطعه ۲۱۹ کیلومتری خرم آباد - پلدختر - اندیمشک بیان کرد: قرارداد این قطعه بین قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می شود.
به گفته بذرپاش عملیات احداث در منطقه کوهستانی سخت زاگرس راحت است و با توجه به احداث تونل و ۱۴ کیلومتر پل در راه آهن لرستان منابع قابل توجهی اختصاص خواهد یافت و کار عمرانی سختی انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به سابقه بسیار خوب قرارگاه خاتم الانبیا در طرح های عمرانی امیدواریم بتوان این طرح را که از تاکیدات رییس جمهور شهید بود، در سریع ترین زمان بهرهبرداری کرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری های رییس جمهور شهید در اجرا و تامین منابع راه آهن لرستان افزود: انتظار می رود با روند کنونی تخصیص منابع، راه آهن دورود - خرم آباد حداکثر طی سه سال آینده بهره برداری شود که تاکید داریم در این مدت هیچ کارگاهی تعطیل نشود.
نظر شما