نقش بی‌بدیل فرهنگیان در افزایش مشارکت انتخاباتی

شهرکرد ایرنا- فرهنگیان به عنوان قشر اثرگذار و مرجع در جامعه در بخش حوزه تعلیم و تربیت و هدایت‌گران نسل آینده ، در برهه حساس کنونی از جمله در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری نقشی مهم در تقویت مشارکت اجتماعی و سیاسی جامعه و همبستگی ملی دارند.

به گزارش ایرنا، معلمان همواره در عرصه‌های مختلف و سرنوشت‌ساز کشور نقش‌آفرین هستند و این قشر به عنوان پایگاه اجتماعی تاثیرگذار در جامعه همیشه حضور فعالی در صحنه انتخابات دارند و در این دوره از انتخابات نیز همچون دوره‌های گذشته بسترساز خلق حماسه‌های پرشور مردمی هستند.

جمعی از فعالان جامعه فرهنگی و فرهنگیان چهارمحال و بختیاری معتقدند؛ انتخابات به عنوان یک حق مهم و سرنوشت‌ساز در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین باید با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف برای دانش آموزان و جوانان بستر های حضور حداکثری را در این عرصه هرچه بیشتر فراهم کرد.

به گفته این عده، مشارکت بالای مردم در انتخابات ایران اسلامی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که همچون برگ زرینی در عرصه بین‌الملل می‌درخشد و فرهنگیان به عنوان قشر اثرگذار تقش مهمی در این حوزه دارند و این قشر در کنار مردم با توجه به دشواری‌های که وجود دارد با حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای خواهند آمد و رییس جمهور آینده را انتخاب خواهند کرد.

با توجه به جایگاه معلمان در جامعه و در امر برگزاری انتخابات و نقش این قشر در افزایش مشارکت انتخاباتی، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد با حضور داراب ظفریان استاد دانشگاه و معلم بازنشسته و معاون سابق پارک علم و فناوری و یکی از مولفان استان ،صادق حسین‌پور معلم جوان استان و معاون دانشگاه فرهنگیان استان، فیروز عسگری معلم بازنشسته و معاون پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و احسان طاهری معلم جوان و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان میزگرد " نقش سیاسی معلمان در افزایش مشارکت انتخابات رییس جمهوری " برگزار کرد.

ایرنا: جایگاه معلم برای شکل دهی به مشارکت حداکثری در انتخابات چیست؟

میزگرد انتخاباتی / نقش بی‌بدیل فرهنگیان در افزایش مشارکت انتخاباتی

یکی از معلمان بازنشسته چهارمحال و بختیاری و مدرس دانشگاه گفت: معلمان به عنوان یکی از پشتوانه‌های اصلی انقلاب اسلامی در این دوره از انتخابات نیز حضور پرشور خواهند داشت و اکنون با حضور پرشور در انتخابات پا به میدان گذاشته‌اند و با آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص اثرات حضور در انتخابات بار دیگر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را ناامید می‌سازند.

داراب ظفریان افزود: انتخابات دارای سه رکن مردم، مسوولان و نامزدهای انتخاباتی است که دستگاه‌های حاکمیتی، مدیران و مسوولان و مردم به عنوان رکن مهم انتخابات هستند و معلمان به عنوان یکی از عناصر و گروه‌های مرجع، نقش کلیدی در روشنگری این دوره از انتخابات ایفا می‌کنند و این قشر همیشه در همه بخش‌های انتخابات از جمله تنویر افکاری عمومی و افزایش مشارکت و اجرای انتخابات و هیات‌های اجرایی و چرخه انتخابات نقش اساسی و کلیدی دارند.

وی اظهار داشت: فرهنگیان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع در روشنگری و تبیین دستاوردهای نظام و افزایش مشارکت نقش حیاتی دارند و همواره این قشر در همه انتخابات به عنوان پایه اصلی حرکت مردم بودند.

به گفته وی، با توجه به وضعیت حساس کشور در این دوره از انتخابات هم نقش کلیدی و راهبردی دارند و معتقدند که با رفتار منفعلانه مشکلی از کشور حل نخواهد شد.

ظفریان افزود: نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران بر پایه مردم‌سالاری دینی است و مشکلات کشور با حضور و مشارکت مردم حل می‌شود و هیچ کس دلسوزتر و حساس‌تر برای حل مشکل مردم این سرزمین به جز خود مردم به دور از قومیت گرایی، قبیله و صنف نیست.

به گفته وی، مردم اگر بخواهند مشکلاتشان حل و زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود و فرصت برای زیست‌نیکو برای همه افراد جامعه فراهم شود، باید در این دوره از انتخابات حضور و مشارکت پرشور داشته باشند.

وی گفت: در عرصه انتخابات حق و تکلیف هر شهروند است که با مشارکت آگاهانه و پرشور در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند.

این معلم پیشکسوت استان اظهار داشت: فرهنگیان نیز در این دوره انتخابات مانند سال‌های گذشته مانند دوران دفاع مقدس و شیوع ویروس کرونا و همچنین توسعه حوزه‌های مختلف نقش موثری خواهند داشت و با روشنگری و تببین شرایط و همچنین م و تبین شرایط و مطالبه گری جدی می‌توانند نقش کلیدی را در جامعه ایفا کنند.

وی گفت: مردم ایران هم حساسیت این دو ه انتخابات را متوجه هستند و هشتم تیرماه انتخابات پرشور را رقم خواهند زد.

معلمان در همه بروز و ظهورهای اجتماعی و سیاسی نقش مرجعیت دارند

فعال جامعه فرهنگیان گفت: معلمان همیشه در همه بروز و ظهورهای اجتماعی - سیاسی نقش مرجعیت را داشته و دارند و در این دوره از انتخابات نیز این نقش را ایفا خواهند کرد تا جامعه به خواسته‌های که دارند، برسند.

میزگرد انتخاباتی / نقش بی‌بدیل فرهنگیان در افزایش مشارکت انتخاباتی

فیروز عسگری افزود:هم‌اکنون در کشور دل‌نگرانی‌های وجود دارد و همه مسوولان کشور باید برای رفع این دل‌نگرانی‌ها و مطالبات مردم تلاش کنند و نباید از این مشکلات فرار کرد و باید راه درمان درد و پذیرش درد را فراهم کرد.

وی افزود: در این موقعیت حساس قهر کردن و نیامدن پای صندوق رای، موانع و نواقص، تنگناها و تنگ نظری‌ها، ناکارآمدی‌ها را رفع نخواهد کرد و برای رفتن به سمت کشوری قدرتمند باید حضور پرشور در انتخابات داشته باشیم و با حضور پرشور مردم، همچنین مشارکت و انتخاب صحیح، فرد اصلح انتخاب شود.

به گفته وی، اگر انتخابات پشتوانه قوی مردمی داشته باشد به طبع اثرگذاری قوی در جوامع بین‌المللی برای دفاع از حق و حقوق مردم خواهیم داشت.

حضور پر شور فرهنگیان در انتخابات و تاثیرگذاری در افزایش مشارکت

میزگرد انتخاباتی / نقش بی‌بدیل فرهنگیان در افزایش مشارکت انتخاباتی

یکی دیگر از معلمان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش معلمان در انتخابات به خصوص در انتخابات رییس‌جمهوری گفت: فرهنگیان همیشه پای ثابت انتخابات بوده‌اند و هستند و حضور پرشوری در برگزاری انتخابات و همچنین تاثیرگذاری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند.

احسان طاهری افزود: فرهنگیان به دلیل داشتن مقبولیت در جامعه و اعتمادی که همه به این قشر دارند همیشه در امر نظارت، اجرا انتخابات حضور پرشور داشته‌اند و آمار بالای از دست‌اندرکاران حوزه‌های برگزاری انتخابات از معلمان تشکیل می‌شود.

وی گفت: حضور پرشور در انتخابات منجر به اثبات حقانیت نظام و مردم‌سالاری دینی می‌شود.

طاهری اظهار داشت: معلمان در فرهنگ‌سازی برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و همچنین انتخاب فرد اصلح نقش مهم و اثر گذاری دارند.

معلمان در همه انتخابات نقش فعال دارند

میزگرد انتخاباتی / نقش بی‌بدیل فرهنگیان در افزایش مشارکت انتخاباتی

معاون دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: قشر فرهنگیان به عنوان اینکه جز گروه‌های مرجع جامعه و مورد اعتماد مردم هستند، رسالت بیشتری نسبت به سایر اقشار در ترغیب شهروندان برای افزایش مشارکت در انتخابات دارند.

صادق حسین‌پور افزود: معلم در فرآیند آموزش و پرورش رکن اصلی و اساسی دارند و همواره عضو فعال در جامعه و اتفاقات و مسائل اجتماعی هستند و نقش خودشان را به خوبی ایفا کردند و در این دوره از انتخابات نیز بدون توحه به مشکلاتی که دارند، حضور فعال خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha