۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85517692
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۸۵ موکب برای جشن غدیر در همدان ثبت‌نام کردند

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تشریح مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در استان گفت: ۶۸۵ موکب در ۱۰ شهرستان همدان برای حضور در جشن غدیر ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی ارتقایی روز یکشنبه در نشست خبری، رویکرد برپایی جشن های دهه ولایت و امامت را با محوریت مردم برشمرد و اظهار کرد: میزبان اصلی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر مردم هستند.

وی ادامه داد: در شهر همدان از ابتدای خیابان بوعلی آرامگاه، پیاده‌راه امام خمینی(ره) و در ابتدای پیاده راه اکباتان به طول ۲ کیلومتر موکب برپا می‌شود و نیز در شهرستان کبودرآهنگ به طول ۲ کیلومتر، سایر شهرستان‌های استان به طول یک کیلومتر و در قروه درگزین به طول ۵۰۰ متر برپا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: توزیع ۷۵۰ هزار پرس غذا، اطعام ‌۱۱۰ دیگ غذا با عنوان اطعام غدیر در هفت شهرستان استان و طبخ ۳۳۰ دیگ غذا در شهر همدان، برپایی ۲۵ جنگ شادی، برپایی هزار و ۲۵۰ محفل جشن در محلات، راه اندازی ۲۰ کاروان خودرویی و موتوری در استان، برگزاری ۱۰ محفل خطبه خوانی غدیر در ۱۰ محل، اجرای پنج نمایش خیابانی با موضوع غدیر در استان همدان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام ارتقایی گفت: برگزاری پویش تخفیف "به عشق علی تخفیف می‌دهم" و پویش "به عشق علی دست‌بوسی پدران" و شکرانه از اینکه پدران محبت و عشق علی را در وجود ما ایجاد کردند، از جمله برنامه‌های اجرایی دهه امامت و ولایت در استان همدان است.

وی از راه اندازی پویش "هر خانه یک پرچم" خبر داد و افزود: دوستداران اهل بیت(ع) برای تهیه پرچم جشن عید غدیر می‌توانند به محل ستاد مردمی غدیر در تالار قرآن مراجعه کنند و همچنین پیاده‌روی خانوادگی و شادپیمایی نوجوانان قرآنی از میدان امام خمینی(ره) به سمت حسینیه امام خمینی(ره) صبح روز عید غدیر انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: طرح "محراب سبز" در همدان از نیمه خرداد در ۲۶ پارک و تفرجگاه همدان آغاز شده است و نماز جماعت مغرب و عشا و پرسش و پاسخ دینی در فضاهای آزاد شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به راه اندازی قرارگاه حوزوی جهاد تبیین افزود: در چهار ماه گذشته ۲ اجلاسیه مبلغان استان با رویکرد جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در مرحله اول با حضور هزار و ۲۵۰ مُبلغ و در اجلاسیه دوم با حضور ۹۰۰ مُبلغ برگزار شد.

وی اظهار کرد: مراسم گرامیداشت چهلم شهدای خدمت در مساجد استان در حال برگزاری است و نیز پویش چهل چراغ خدمت به نیت این شهدا در استان اجرا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در راستای کمک به افزایش مشارکت انتخاباتی کافه گفت‌وگو و تریبون آزاد در شهرستان‌های مختلف استان راه اندازی شده است و این کافه در محل میدان امام خمینی(ره) همدان با حضور بسیج دانشجویی روزانه با حضور و گپ و گفت حدود ۷۰۰ نفر از مردم در حال اجرا است.

حجت الاسلام ارتقایی وظیفه اصلی تبلیغات اسلامی را جهاد تبیین برشمرد تصریح کرد: در همدان فضای همسویی بین نهادهای فرهنگی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha