۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 892
کد خبر: 85518242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امحای ۱۶ تن مواد مخدر در پایتخت

۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85518242
امحای ۱۶ تن مواد مخدر در پایتخت
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - ۱۶ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر غیر دارویی کشف شده از سوی فرماندهی انتظامی پایتخت در مراسمی با حضور فرماندهان انتظامی، مسوولان اجرایی و اهالی رسانه در منطقه کهریزک امحا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده انتظامی پایتخت روز سه‌شنبه در این مراسم گفت: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس مقابله با معضل مواد مخدر و برخورد قاطع با قاچاقچیان، فروشندگان و مصرف کنندگان مواد افیونی است و اجازه نمی‌دهیم امنیت عمومی مردم از این طریق تهدید شود.

سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: برخورد با مواد مخدر بخاطر اینکه آثار و تبعات منفی و آثار تبعی روی سلامت جامعه دارد و اینکه به عنوان ابزاری از سوی دشمنان برای هدف قرار دادن جوانان و نوجوان از آن استفاده می‌شود  باعث شده تا پلیس مقابله با این معضل را در اولویت خود قرار دهد.

به گفته وی، پلیس کشور برای اجرای این ماموریت بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور تقدیم مبارزه به معضل مواد مخدر کرده اما همچنان در این مسیر آماده شهادت است و در سخت ترین شرایط به صورت گمنام به مبارزه با قاچاقچیان ادامه می‌دهد.  

وی تاکید کرد: چابجایی، خرید و فروش مواد مخدر بخاطر اینکه ضربه مهلکی به پیکره قاچاقچیان می‌زند معمولا به صورت پنهان انجام می‌شود و این کار پلیس را سخت می‌کند ولی در سال‌های گذشته و با امکاناتی که در اختیار پلیس قرار گرفته و آموزش نیروها، توفقیاتی در این عرصه داشته و برای این ماموریت و مبارزه حرفایی برای گفتن در دنیا داریم.

سردار محمدیان ادامه داد: زمانی کشور ما را تولید کننده یا کمک کننده به قاچاق بین‌المللی مواد مخدر می‌پنداشتند ولی امروز توفقیات بدست آمده در عرصه مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد بالاترین کشفیات و بالاترین هزینه‌ها را در این عرصه داریم.

وی یادآور شد: در پایتخت اقدامات شبانه روزی با جدیت و تلاش عوامل انتظامی سال قبل منجر به کشف ۲۵ تن انواع مواد مخدر شد ولی آنچه مردم انتظار دارند اینکه در سطح شهر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر دیده نشود که از همه توان خود برای جلب رضایت شهروندان استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه فرمانده کل انتظامی کشور به مردم قول دادند و در بازدید از محدوده شوش و هرندی پایتخت نیز وعده کردند در راستای مبارزه با معضل مواد مخدر به اجرای طرح موقت بسنده نخواهیم کرد بلکه دنبال مبارزه مستمر و شبانه روزی هستیم تا این پدیده شوم و زشت را از چهره شهر و کشور پاک کنیم.

سردار محمدیان تاکید کرد: نتیجه اقدامات پلیس تهران در این راستا باعث شده امروز مردم مناطق جنوبی شهر که چند دهه شاهد صحنه‌های خرید و فروش و دردآور مصرف مواد باشند امروز یک پاکسازی نسبی را شاهد باشند لذا امروز قاطعانه اعلام می‌کنیم در دو شیفت شب و روز همه تهران را برای مقابله با این معضل بسیج کرده و به جرات می توان گفت دیگر ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر در سطح پایتخت پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی با پلیس در پایتخت و اینکه همه پای کار مبارزه با این معضل هستند، گفت: از این مبارزه خسته نمی‌شویم و اگر پارسال با جمع آوری ۸۵ هزار معتاد متجاهر رکورد زدیم هر چند این عدد موجودی تهران نیست بلکه برخی چندین بار دستگیر شدند، امسال همه تلاش خود را برای جمع آوری کامل معتادان متجاهر بکار خواهیم گرفت.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به مساعدت رییس جمهور شهید که با جدیت وارد این موضوع شدند و از محلات جنوبی تهران بازدید کردند و به مشاور خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی دستور دادند همکاری لازم در این بخش را با پلیس داشته باشند، افزود: اقدامات شروع شده و اینک همه متولیان امر همراه و هماهنگ برای مقابله هستند.

وی به ساماندهی مراکز ترک اعتیاد و ماده ۱۶ اشاره کرد و یادآور شد: با تاکید رییس جمهور شهید و پیگیری مشاور حوزه آسیب‌های اجتماعی ایشان دیگر این مراکز دچار چرخه بیهوده و اینکه افراد پس از یک دوره کوتاه نگهداری و پس از ترک نسبی، رها شوند، نیستند بلکه این مراکز تبدیل به کاراگاه آموزشی و تولیدی شده و این افراد را آموزش می‌دهند تا بازگشت به اعتیاد نداشته باشند.

سردار محمدیان ادامه داد: الان مددجویانی داریم که حاضر به ترک مرکز ماده ۱۶ نیستند چون کار یاد گرفته و مشغول تولید هستند ولی برای تکمیل این چرخه سازمان‌های دیگر باید وارد شده و این افراد که هم پاک هستند و هم شغل یاد گرفته‌اند، برایشان شغل ایجاد شود تا بخاطر بیکاری دوباره به اعتیاد باز نگردند.

وی از کشف بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۸۰ روز ابتدایی سال جاری در پایتخت نیز خبر داد و گفت: در این مدت در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر و خرید و فروش آن حدود هشت هزار نفر بعنوان حامل و توزیع کننده جز دستگیر و حدود ۱۲ هزار فرد مشکوک به اعتیاد نیز دستگیر شدند.

سردار محدیان افزود: به همه کسانی که دست به قاچاق مواد مخدر می‌زنند اعلام می‌کنیم و هشدار می‌دهیم ماموریت پلیس در این عرصه تعطیل بردار نیست و از جدیت کار کم نمی‌شود پس توصیه می‌کنیم به دامن اجتماع برگردند و دست از ارتکاب جرم بردارند در غیر این صورت در دام پلیس خواهند افتاد.  

رییس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: امسال بنا داریم با همکاری سایر دستگاه و مردم با جدیت بیشتری ادامه ماموریت داشته و شهر را عاری از مواد مخدر و معتاد متجاهر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha