خبر خوش استاندار؛ نیمی از مطالبات گندمکاران گلستان پرداخت شد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران استان گفت: تا شامگاه دیشب نیمی از مطالبات گندمکاران گلستانی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت مطلوب تولید و خرید تضمینی گندم در گلستان گفت: وضعیت مناسب جوی، عملکرد مزارع گندم استان را افزایش داده و براساس پیش‌بینی‌ها خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

استاندار گلستان با بیان اینکه تاکنون خرید تضمینی گندم در استان از مرز یک میلیون تن عبور کرده است، افزود: بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی امسال ایران در تولید گندم خودکفا خواهد شد و نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

زنگانه متذکر شد: پس از تحویل گندم کشاورزان گلستانی به مراکز خرید تضمینی گندم، پیگیری‌ها و مطالبات لازم برای پرداخت مطالبات گندمکاران انجام شد تا کشاورزان در مدت زمان کمتری مطالبات خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه تا شامگاه یکشنبه ۸۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران گلستانی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به گندمکاران گلستانی حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال است که با واریزی مرحله نخست، حدود نیمی از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: درصدد هستیم مابقی مطالبات گندمکاران گلستانی نیز در زمان کوتاه‌تری به دست کشاورزان استان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha