۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85518360
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پهنه‌بندی توزیع آب آشامیدنی گنبدکاووس افتتاح شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- پروژه پهنه‌بندی توزیع آب آشامیدنی (رینگ شبکه توزیع) با هدف توزیع عادلانه آب برای روستاهای اقماری و خیابان‌های دارای تنش شهر گنبدکاووس با انجام ۲ هزار و ۳۰۰ متر لوله‌گذاری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال عصر دوشنبه با حضور استاندار گلستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: شهر گنبدکاووس و ۱۱ روستا اقماری آن با جمعیتی بالغ بر ۲۱۹ هزار نفر از تاسیسات آب آشامیدنی شهری با دبی تولیدی ۶۱۹ لیتر بر ثانیه بهره‌مند هستند اما با توجه به اینکه شبکه آب آشامیدنی شهر فاقد زون بندی و هدایت و انتقال آب به شبکه توزیع از مخزن ۲۵ هزار متر مکعبی واقع در خیابان طالقانی (ورودی شهر گنبدکاووس) است همواره در زمان اوج مصرف (فصول گرم سال) مشکل افت فشار یا در بعضی مواقع قطعی آب در برخی از خیابان‌های اصلی شهر را داریم.

سیدمهدی آل‌حسینی ادامه داد: با اجرای پروژه پهنه‌بندی توزیع آب آشامیدنی (رینگ شبکه توزیع) و انجام ۲ هزار و ۳۰۰ متر لوله‌گذاری، با هدف توزیع عادلانه آب برای روستاهای اقماری و خیابان‌های دارای تنش شامل (بعثت، فردوسی، سعدی شمالی و جنوبی و کاشانی)، مشکل افت فشار و قطعی آب این مناطق برطرف شد.

وی افزود: این پروژه که با پیش بینی لوله‌گذاری سه هزار و ۸۰۰ متر برای پهنه‌بندی توزیع آب آشامیدنی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد در این مرحله با انجام لوله‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۰ متر برای جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر شامل ۱۱ هزار خانوار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

معاون شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با توجه به توپوگرافی، شرایط اقلیمی، قومیتی و مراسم ویژه مذهبی که در برهه‌ای از سال در بازه‌های زمانی اعیاد مختلف مثل عید قربان و فطر که با افزایش پیک مصرف آب شرب می‌شویم این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات دارد.

وی نیاز آبی شهرستان گنبدکاووس در زمان اوج مصرف را ۸۲۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: باکمبود ۲۰۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم که با اجرای پروژه مذکور مدیریت فشار شبکه توزیع عادلانه آب در نقاط مختلف شهر صورت می‌گیرد اما برای جبران این کمبود، نیاز به حفر ۱۲ حلقه چاه عمیق تا زمان بهره برداری از سد نرماب است.

معاون شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه برای حفر ۱۲ حلقه چاه نیاز به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: شهر گنبدکاووس ۴۳۰ کیلومتر شبکه توزیع آب دارد که ۹۰ کیلومتر آن دچار فرسودگی شدید شده است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha