۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85518536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان دفاع شهری نوار غزه: تعداد قربانیان گرسنگی در حال افزایش است

تهران-ایرنا- سخنگوی سازمان دفاع شهری نوار غزه با اشاره به نبود نیازهای اساسی در این منطقه اعلام کرد که تعداد افرادی که بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می دهند، در حال افزایش است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «محمود بصل» در اظهاراتی بیان کرد: هدف قرار دادن آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) پیامی از سوی رژیم اشغالگر است مبنی بر اینکه سیاست گرسنه کردن مردم ادامه دارد.

وی تاکید کرد: نیازهای اساسی زندگی در نوار غزه فراهم نیست و تعداد قربانیان به دلیل گرسنگی در حال افزایش است.

سخنگوی سازمان دفاع شهری نوار غزه اضافه کرد که به دلیل آمیخته شدن آب با شبکه فاضلاب، بیماری های گسترده‌ای در شمال نوار غزه شیوع پیدا کرده است.

اخیرا مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه نیز تاکید کرد که سیاست‌های خرابکارانه اشغالگران همزمان با جلوگیری آنها از ورود مواد غذایی و کمک های بشردوستانه به نوار غزه در راستای پیاده کردن سیاست گرسنگی دادن فلسطینیان و استفاده از آن به عنوان سلاح جنگی است.

این مرکز افزود: نظامیان ارتش اسرائیل به شکل برنامه ریزی شده در راستای نابودی اراضی زراعی، مرغداری ها و مراکز پرورش دام حرکت کرده اند.

به گزارش این نهاد حقوق بشری، طی یک هفته بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه از جان باختن ۴ کودک به سبب گرسنگی و سوء تغذیه خبر داده است؛ موضوعی که آمار قربانیان گرسنگی در نوار غزه را به ۴۰ نفر افزایش داده است.

نظامیان صهیونیست همچنین همه اراضی زراعی در طول دیوار حائل در شرق نوار غزه و شمال آن را به عمق دو کیلومتری تخریب و نابود کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: از ابتدای آغاز حملات به نوار غزه تاکنون ۳۷ هزار و ۵۹۸ فلسطینی شهید و ۸۶ هزار و ۳۲ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha