دولت سیزدهم مشکل حقوق معوق ۴۷۲ کارگر استان مرکزی را حل کرد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مشکل حقوق معوق ۴۷۲ کارگر این استان در دولت سیزدهم حل و گره‌گشایی شد.

به گزارش ایرنا، جمشید امیدی روز دوشنبه در گردهمایی تبیینی دعوت به مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید استان مرکزی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از ۶۴۲ نفر در سال ۹۹ به ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های دارای حقوق معوق استان مرکزی هم از ۲۱ کارگاه در سال ۹۹ به ۱۴ کارگاه در سال ۱۴۰۰، ۹ کارگاه در سال ۱۴۰۱ و ۶ کارگاه در سال گذشته کاهش یافت.

وی گفت: آمار شاغلان استان مرکزی هم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۳۸۴ هزار نفر، ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر و ۳۹۱ هزار و ۲۶۰ نفر به ثبت رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: آمار شاغلین ۱۵ ساله و ییشتر این استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان چهار و ۴ دهم درصد افزایش داشت.

امیدی اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری هم در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۹ هزار و ۳ نفر، معادل هفت و ۶ دهم درصد افزایش داشت و این مهم نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۶ و ۷ دهم درصد رشد داشت.

وی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹، یک‌هزار و ۸۶۶ کارگاه معادل هفت و ۳ دهم درصد افزاش داشت و از ۲۳ هزار و ۳۳۷ کارگاه به ۲۵ هزار و ۳۲ کارگاه رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه‌ای این استان نسبت به پایان سال ۹۹ معادل ۶ و ۶ دهم درصد افزایش داشت و همچنین مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹ به میزان ۳۵ و ۵ دهم درصد کاهش یافت.

امیدی در بخش دیگری از سخنانش بر حضور پرشور جامعه کار و تولید استان مرکزی در انتخابات هشتم تیرماه تاکید کرد و گفت: امید است اقشار مختلف مردم در این روز، حماسه ماندگار دیگری خلق کنند.

کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابات استان مرکزی هم در این گردهمایی گفت: انرژی هسته‌ای قدرت ایجاد می‌کند، کشوری که دارای تکنولوژی هسته‌ای باشد، کسی جرات حمله کردن به آن را ندارد، بنابراین از دید دشمن، ایران قوی نباید وجود داشته باشد.

سرهنگ حسین رجبی افزود: دشمن به بهانه هسته‌ای شدن ایران را تحریم می‌کند تا قدرت را از ایران بگیرد.

وی بیان کرد: از نظر دشمن هر تکنولوژی، هر فرد و ‌ظرفیتی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد قدرت کند، باید از ایران گرفته شود که یکی از این قدرت‌ها مشارکت در انتخابات است.

کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابات استان مرکزی ادامه داد: تلاش دشمن بر این است که اصل انتخابات را زیر سوال ببرد و همه باید هوشیار باشند.

سرهنگ رجبی عنوان کرد: دشمن از ایران قوی هراس دارد، بنابراین تلاش می‌کند هر چیزی که ایران را قوی کند، از ایران بگیرد.

وی افزود: انتخابات پرشور، ایران قوی را به همراه دارد و به همین جهت رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات تاکید دارد.

کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: مردم ایران اکنون مختار هستند و می‌توانند انتخاب کنند، شهید جمهور ثابت کرد می‌توان بدون حاشیه و هزینه کار کرد.

سرهنگ رجبی گفت: مردم در انتخابات پیشرو ۲ طرز فکر در مناظرات را شاهد هستند و هرکسی براساس مبانی فکری خود باید انتخاب کند.

وی تاکید کرد: مردم باید بهترین انتخاب را داشته باشند تا به سمت بهبود و بهتر شدن ایران اسلامی حرکت کنیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی هشتم تیرماه جاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha