۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85518601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلاینده‌های میبد یزد از نوع ریزگردهای انتقالی است

یزد- ایرنا - رئیس اداره هواشناسی میبد یزد با اشاره به نگرانی مردم این شهرستان در پی افزایش غلطت آلاینده‌های جوی از دیروز عصر و امروز صبح (سوم و چهارم تیر ماه) و افزایش شاخص کیفیت هوا تا عدد ۵۰۰ گفت: این آلاینده‌ها از نوع ریزگردهای انتقالی بوده و منشاء آن منطقه‌ای کویری مابین استان‌های سمنان، اصفهان و خراسان جنوبی می‌باشد.

به گزارش روز دوشنبه هواشناسی یزد، "حمید زارع مهرجردی" افزود: این چشمه‌ گرد و خاک معمولاً در ۶ ماهه‌ اول سال فعال شده و استان یزد و به ویژه مناطق شمالی استان (اردکان ، میبد، اشکذر و یزد) را تحت تاثیر قرار می‌دهد به گونه‌ای که طی ۶ ماهه‌ اول سال گذشته این پدیده بیش از ۳۰ روز در اداره هواشناسی میبد ثبت شد و کیفیت هوا را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد.

وی اظهار کرد: هر چند براساس خروجی مدلهای جوی انتظار می‌رود طی ساعات آینده به تدریج از غلظت این آلاینده‌ها کاسته شود، ولی توصیه می‌شود تا زمانی که شاخص کیفیت هوا در محدوده قابل قبولی برسد مردم عزیز و بزرگوار به ویژه گروه‌های حساس، کودکان و سالخوردگان در منزل مانده و با رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی در حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا چهارشنبه در ساعات بعداز ظهر و شب، افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، رگبار پراکنده باران، گاهی تند باد همراه با خیزش گردوخاک و همچنین انتقال گردوغبار از مناطق مجاور به استان پیش‌بینی می‌شود.

از پنجشنبه با توجه به شکل گیری الگوی تابستانه، افزایش دما پدیده غالب استان خواهد بود.

شاخص کیفی هوای شهر یزد ۱۶۵ است که در وضعیت ناسالم قرار دارد.

شاخص کیفیت هوای سالم بین صفر تا ۵۰ پاک ،۵۰ تا ۱۰۰ سالم ، ۱۰۰ تا ۲۰۰ ناسالم ، ۲۰۰ هشدار و ناسالم و ۳۰۰ هم بحرانی و خطرناک اعلام می شود.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha