ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت درمانی به حجاج کشورمان در عربستان/ فوت ۱۹ زائر ایرانی

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۹ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باخته‌اند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی افزود: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، ۷۵۰ هزار و ۴۴۲ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شده که از این میزان، ۷۰۸ هزار و ۱۵۹ خدمت در مکه و مشاعر و ۴۲ هزار و ۲۸۳ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۶ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۲۴ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی ادامه داد: سومین گروه حجاج بیمار شامل ۱۸ نفر شب گذشته برای ادامه روند درمان‌ به کشور اعزام شدند. در مجموع تاکنون ۳۵ نفر از حجاج تاکنون به کشور بازگردانده شدند و ۵۰ نفر دیگر در مراکز درمانی مرکز پزشکی هلال احمر بستری هستند.

ارائه بیش از ۷۵۰ هزار خدمت درمانی به حجاج کشورمان در عربستان/ فوت ۱۹ زائر ایرانی

گفتنی است که ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

به گزارش ایرنا، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

بنابر اعلام منابع عربستانی، امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشورها و ۲۰۰ هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند. ۲۲.۳ درصد حجاج از اتباع کشورهای عربی، ۶۳.۳ از اتباع کشورهای آسیایی و ۱۱.۳ نیز از اتباع کشورهایی آفریقایی هستند. حجاج کشورهای اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها نیز ۳.۲ درصد از کل را تشکیل می دهند. عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ماه سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیرماه آغاز و تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha