۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85519155
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اخطار کمیته تحقیق کابینه به نتانیاهو در پرونده موسوم به «۳۰۰۰»

تهران-ایرنا- کمیته تحقیق درباره فساد در حوزه خرید زیردریایی از آلمان که به پرونده ۳۰۰۰ معروف است، امروز (دوشنبه) به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخطار داد.

به گزارش ایرنا از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، کمیته تحقیق کابینه رژیم صهیونیستی درباره فساد در حوزه خرید زیردریایی از آلمان، به پنج مقام این رژیم درباره متهم بودن در این پرونده، پیام اخطار صادر کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر، «موشه یعلون» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم و «یوسی کوهن» رئیس سابق سازمان جاسوسی آن(موساد) از جمله متهمان پرونده فساد در خرید زیردریایی از آلمان هستند.

کمیته تحقیق درباره فساد در حوزه خرید زیردریایی از آلمان در زمان کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

کمیته مزبور، رویه طی شده برای خرید زیردریایی از آلمان بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ که مصادف با دوران نخست وزیری نتانیاهوست را برخلاف قوانین موجود ارزیابی کرده است.

کمیته تحقیق کابینه رژیم صهیونیستی درباره فساد در حوزه خرید زیردریایی از آلمان، اقدامات کابینه نتانیاهو در این زمینه را عامل به خطر افتادن امنیت این رژیم و آسیب به روابط خارجی و منافع اقتصادی آن ارزیابی کرده است.

نتانیاهو، اتهامات کمیته تحقیق را رد کرده و تصمیماتش در حوزه خرید زیردریایی از آلمان را در راستای حفاظت از موجودیت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، پرونده فساد در حوزه خرید زیردریایی تنها پرونده فساد نخست وزیر رژیم اشغالگر نیست و نتانیاهو در پرونده موسوم به «۱۰۰۰» متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است. بر اساس این پرونده، وی به کلاهبرداری، فریب کاری و خیانت در امانت متهم شده است.

در پرونده «۲۰۰۰» نیز نتانیاهو متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف «یدیعوت آحارنوت» است تا گزارش و اخبار مثبت او و فعالیت هایش در این روزنامه منتشر شود و روزنامه خصوصی «یسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارنوت از سوی دولت زیر فشار قرار گیرد.

اما به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو پرونده «۳۰۰۰» است که مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به پا کرد و برخی نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و سیاستمداران صهیونیست، نتانیاهو را زیر تیغ انتقادات شدید قرار دادند.

پرونده «۴۰۰۰» نیز به مساله زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت مخابراتی «بیزک» که صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، باز می‌گردد که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است. نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاوول الویچ» مالک این شرکت قرار داده تا پایگاه خبری واللا، رسانه زیر نظر این شرکت از نخست‌وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha